۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۵۸۰۱۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

هوای نفس، بدترین مانع ارتباط مخلوق با خالق است

هوای نفس، بدترین مانع ارتباط مخلوق با خالق است
آیت الله حیدری با بیان اینکه هوای نفس بدترین مانع در میان خالق و مخلوق است، گفت: انسان در هر مقامی باشد در صورتی که بر هوای نفس غلبه نکند به هلاک خواهد افتاد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جلسه اخلاق مدرسه علمیه الغدیر اهواز، با اشاره به اینکه کرونا ویروس اسلوب زندگی جهانیان را تغییر داده است، عنوان داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا، اعزام حجاج ایرانی صورت نگرفت، کلاس‌های درسی حضوری تعطیل و فضای مجازی بیش از بیش مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن و روایات ائمه اطهار بهترین ذکر هستند، خاطرنشان کرد: تکرار نکات اخلاقی همچون تکرار آیه‌های قرآنی مفید بسیار مفید است؛ چرا که تکرار تذکرات برای بیداری انسان از غفلت و یادآوری موعظه مثمرثمر خواهد بود.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه انسان براساس فطرت ذاتی میل به سوی خداوند دارد، اظهار داشت: مشاهده قلبی خداوند، امکانپذیر است؛ از این رو همیشه خداوند را ناظر و حاضر ببیند و ارتباط را محکم کند، اما بنا به علل و عوامل بسیاری از آفریدگار دور می‌شود.

وی با بیان اینکه حجاب‌های موجود حتی مانع از توجه انسان به خداوند در هنگام ادای نماز است، ادامه داد: هوای نفس بدترین مانع در میان خالق و مخلوق است و انسان در هر مقامی باشد در صورتی که بر هوای نفس غلبه نکند به هلاک خواهد افتاد که بلعم باعورا نمونه چنین سخنی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: راه نجات از هوای نفس بنا به گفته‌های امام صادق (ع) روزه داری، شب زنده داری برای راز و نیاز و احساس فقر در پیشگاه خدای عزوجل است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات