۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۵۸۵۸۳
آیت‌الله سعیدی:

خدمات آستان مقدس حضرت معصومه، باید عام‌المنفعه و ماندگار باشد

خدمات آستان مقدس حضرت معصومه، باید عام‌المنفعه و ماندگار باشد
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه خدمات آستان در دهه کرامت باید از سنخ خدمات خود اهل بیت(ع) به مردم باشد، گفت: باید یک گروه جهادی از خادمان آستان شکل گیرد تا در طول سال با نام حضرت معصومه سلام‌الله علیها در جبهه فرهنگی فعالیت و به مردم خدمت کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار سفیران کریمه که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، ابراز کرد: تشکر می‌کنم از افرادی که با مردم دیدار داشتند و پیام کرامت و عزت اهل‌بیت(ع) را نزد مردم بردند.

وی بیان کرد: باید برای دهه کرامت با حفظ محتوا که معرفی کرامت و شرافت اهل‌بیت(ع) است برخی از تغییرات شکل گیرد تا دچار رکود نشود و دایره کرامت و تکریم اهل‌بیت(ع) منحصر به برخی برنامه‌های زود گذر نشود.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه باید کارهای خیر عام المنفعه و ماندگار توسط خادمان انجام شود، افزود: برای مثال تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، ایجاد اشتغال برای افراد بیکار، کمک به آزادی زندانیانی که شرایط آزادی را دارند و از این قبیل امور خیر باید با رونق بیشتری توسط سفیران کریمه در استان‌های مختلف دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی کار خیر شایع و رسانه‌ای می‌شود، مردم همت و اراده بیشتری برای کمک پیدا می‌کنند، گفت: در آستان مقدس باید از سنخ کارهایی که خود اهل‌بیت(ع) می‌کردند انجام شود بنابراین همانطور که امیرالمؤمنین(ع) چاه‌هایی را حفر می‌کردند و آنها را به صورت علنی وقف عام می‌کردند تا مردم از آن استفاده کنند ما هم باید به مردم خدمت‌های ماندگار داشته باشیم.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه می‌توان با برگزاری کرسی‌های معرفت و شناخت اهل‌بیت(ع) شبهات را جواب داد، افزود: از دیگر کارهایی که می‌توان انجام داد این است که مجموعه کارگاه‌های آموزشی بخصوص در باب ترویج سیره امام رضا و امام کاظم علیهما‌السلام و حضرت معصومه و حضرت نجمه خاتون سلام‌الله علیهما برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این ایام از حضرت نجمه خاتون سلام‌الله علهیا کم گفته می‌شود، افزود: ایشان لیاقت و سعادت داشت که خداوند از دامن پاکش شخصیت‌هایی همانند امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه (س) را به عالم بشریت هدیه کرد و باید از این بانوی بزرگوار به خوبی یاد شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در ایام تکریم اهل‌بیت(ع) حتما باید یاد شهیدان از برنامه‌های اصلی ما باشد، گفت: نه فقط در مراسم عزاداری بلکه در مراسم شادی هم یاد شهدا را نباید فراموش کنیم زیرا شهدا با جدا شدن از لباس تن و نثار خونشان به پای شجره طیبه اسلام باعث رشد این درخت شدند.

وی با بیان این که جنگ تحمیلی علاوه بر رویارویی با دشمن برای ما درس همبستگی و اتحاد درونی را داشت، افزود: در جنگ نرم که بعد از دفاع مقدس با آن مواجه هستیم نیاز به لشکر و سپاه داریم و در این جبهه نیز باید با نام حضرت معصومه (س) گروه‌های جهادی شکل گیرد و با اتحاد و همبستگی میان نیروهای مختلف به جهاد و ایثار در جبهه فرهنگی پرداخته شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه این اقدامات باید در طول سال هم ادامه داشته باشد و منحصر به دهه کرامت نباشد، خاطرنشان کرد: در این مجموعه باید هم خواهران و هم برادران به صورت جداگانه فعالیت کنند و با مدیریت یکپارچه و با نام حضرت معصومه (س) یک حرکت ماندگار شکل گیرد و امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ فاطمی ترویج شود./1350/د102/ف

ارسال نظرات