۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۵۸۵۹۴

فراخوان جشنواره کتاب سال دانشجویی تا ۱۵ مرداد تمدید شد

فراخوان جشنواره کتاب سال دانشجویی تا ۱۵ مرداد تمدید شد
فراخوان بیست و هفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ تمدید شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، دانشجویان مولف و مترجم فرصت دارند تا ۱۵ مرداد سال جاری آثار خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال کنند.

شرایط شرکت در جشنواره

بر اساس این فراخوان دانشجویان تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب مقاطع تحصیلی سطح ۲و۳ می‌توانند آثار خود را به تعداد نامحدود و براساس شرایط ذیل در ۶ گروه اصلی شامل فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پزشکی و دامپزشکی، هنر و معماری و بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بر این اساس همزمانی دوره تحصیل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر، دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشر شده، داشتن اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار کتاب در ابتدای سال ۹۷ تا پایان ۹۸، ثبت نام اینترنتی، ارسال دوجلد از کتاب به دبیرخانه و ارسال نسخه‌ای از متنِ زبان اصلی آثار ترجمه شده، از جمله شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی است.

همچنین دانش آموختگانی که حداکثر یکسال پس از فارغ التحصیلی، کتاب خود را در بازه زمانی فوق الذکر (۹۷-۹۸) به چاپ رسانده‌اند نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. کتاب‌های الکترونیک ارسال شده به دبیرخانه جشنواره نیز باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هولوگرام باشند.

یادآور می‌شود آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد و به آثار برگزیده‌ای که توسط بیش از یک نفر تألیف یا ترجمه شده‌اند، صرفاً یک جایزه تعلق خواهد گرفت.

تجلیل از ناشر برگزیده و جوانترین مولف و مترجم دانشجو

براساس این فراخوان، ناشران محترم نیز می‌توانند آثار دانشجویی خود را به همراه فرم ثبت نام اینترنتی، به دبیرخانه جشنواره کتاب سال دانشجویی ارسال کنند. در آیین اختتامیه جشنواره از ناشرانی که بر اساس ملاک‌های دبیرخانه، بهترین شکل مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته‌اند، تجلیل خواهد شد. همچنین در مراسم پایانی این جشنواره جوان‌ترین پدیدآورنده، مولف و مترجم معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

موضوعات بخش ویژه بیست و هفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی

بخش ویژه بیست و هفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی، به موضوعات مطالعات فرهنگی (شامل اقتصاد فرهنگ، سیاستگذاری فرهنگی، فرهنگ دانشگاهی)، آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، مطالعات رسانه، مدیریت بحران و اخلاق حرفه‌ای اختصاص دارد.

این جشنواره هر سال همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد نشاط علمی در فضای دانشگاهی کشور، شناسایی و حمایت از دانشجویان نوقلم و صاحب اندیشه، معرفی و تجلیل از ناشران فعال در زمینه آثار دانشجویی و تقویت بنیه علمی دانشجویان برگزار می‌شود.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند پس از ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی به آدرس www.isba.ir، دو نسخه از اصل اثر را به همراه فرم ثبت نام اینترنتی به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۷۲، صندوق پستی :۱۱۶۳-۱۳۱۴۵ سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۶۹۵۲۷۲۷ تماس بگیرند./826/د102/ق

ارسال نظرات