۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۵۸۵۹۸

هیأت ‌خانگی با رونمایی از کتاب و هدیه رهبری

هیأت ‌خانگی با رونمایی از کتاب و هدیه رهبری
مهدی رسولی در مراسم رونمایی از کتاب «اهل‌بیتی‌ها»گفت: هیأت اگر رودخانه‌ای باشد، خانواده و روضه خانگی چشمه آن است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب «اهل‌بیتی‌ها، تحقق خانواده ولایی با مجالس حسینی» در مجلس روضه خانگی منزل شهید محمدحسین حدادیان برگزار شد.

این کتاب، اثر جدید حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی است که درپی تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه هیأت‌های مذهبی به مسأله خانواده در دیدار با مداحان در سال‌های گذشته به کوشش آقایان علی جعفری هرستانی و محسن خلیل آزاد از پژوهشگران هسته‌ احیا امر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام تدوین و به همت نشر معارف، منتشر شده است.

مراسم رونمایی این کتاب با حضور و مدیحه‌سرایی مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع) به مناسبت شهادت امام جواد (ع) برگزار شد.

روضه خانگی زمینه‌ساز پیروزی انقلاب بود

حجت‌الاسلام علی کیانی سخنران مذهبی در این مراسم اظهار داشت: امام جواد (ع) می‌فرماید سه چیز شما را به رضوان الهی می‌رساند اول کثرت در استغفار نسبت به خطا و گناهان است زیرا اگر توفیقی از ما سلب شود به دلیل گناهان ماست و دوم تواضع و فروتنی داشتن است. درخت هرچه بارش بیشتر باشد سر به زیر تر است و در نهایت صدقه زیاد دادن که این صدقه در اوضاع معیشتی سخت امروز مردم، می‌تواند کمک و دستگیری از آنها باشد.

وی اضافه کرد: روضه امام حسین (ع) راه کوتاه برای رسیدن به رضوان الهی است، برای همین توصیه می‌شود نگویید هیات یا جلسه امام حسین (ع) می‌رویم بلکه بگویید به روضه می‌رویم زیرا به بهشت وارد شده‌اید.

کیانی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب شده است که بسیاری از تجمعات برگزار نشود تصریح کرد: مردم در خانه‌های خود با همسر و فرزندان روضه خانگی برپا کنند تا توفیق حضور در این جلسات را از دست ندهند.

این سخنران مذهبی با اشاره به رونمایی از کتاب اهل بیتی‌ها در این مراسم اظهار داشت: حجت‌الاسلام عابدینی در این کتاب آورده است که اگر بخواهیم طینت و ارحام ما پاک باشند به وسیله هیأت محقق می‌شود. روضه خانگی پشتوانه انقلاب ما بود که امیدواریم احیا شود.

پدر شهید محمدحسین حدادیان هم در این مراسم با اشاره به تربیت حسینی فرزند خود گفت: شهید از ۴ سالگی مسجدی بود. او دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه بود و از ۱۴ سالگی خادم آستام مقدس امامزاده علی اکبر و هیأت رایةالعباس شده بود. خادمی امام حسین (ع) نیازمند اخلاص است که این مؤلفه در محمدحسین مشهود بود.

در ادامه این مراسم مهدی رسولی مداح اهل بیت علیه السلام نیز ابتدا شعرخوانی در خصوص خانواده‌ها  و شهادت امام جواد (ع) داشت که متن شعر او به شرح زیر است:

این خانواده آینه‌های خدایی‌اند
در انتهای جاده بی‌ انتهایی‌اند

خیل ملک مقابلشان سجده می‌کنند
اینها خدا نی اند ولیکن خدائی‌اند

هرکس که می‌رسد سر اطعام می‌برند
فرقی نمی‌کند که فقیران کجایی‌اند

سوگند می‌خوریم که پروانه زاده‌ایم
همسایه قدیمی این خانواده‌ایم

شکسته‌اند قلم‌ها و بسته‌اند دهان‌ها
نشسته‌اند قدم‌ها و خسته‌اند توان‌ها

نبرده راه به جایی خیال از تو سرودن
چه ساکنند زمان‌ها، چه الکنند زبان‌ها

چه حاجتی به بیان است آنچه را که عیان است
که شرح عمر کمت نیست در توان بیان‌ها

کسی که حرز تو را بسته است بر سر بازو
کشیده خط سیاهی به دور خط و نشان‌ها

تویی که مرجع حل‌المسائل است نگاهت
به ما نگاه بیانداز در هجوم گمان‌ها

دوباره راهی مشهد شدیم و توشه ما شد
پر از عریضه حاجت شبیه نامه رسان‌ها

غریب زاده! قریبِ به اتفاق سپردند
که حاجت از تو بخواهیم ای امام جوان‌ها!

وی در ادامه طی سخنانی گفت:  اگر به دنبال زنده کردن غدیر هستیم باید خانواده‌ها را زنده کنیم. مقام معظم رهبری در دیدار با فعالین حوزه خانواده فرمودند تمدن نوین اسلامی از بستر خانواده محقق می‌شود یعنی تمام تمدن نوین اسلامی خانواده است و تمام تمدن غرب نیز همجنس گرایی است.

وی با اشاره به ارتباط هیأت و خانواده تصریح کرد: هیأت اگر رودخانه‌ای باشد خانواده و روضه خانگی چشمه آن است. بنا نیست با هیأت‌های بزرگ بی‌نیاز از روضه‌های کوچک و خانگی باشیم زیرا جمعیت هیأت‌های بزرگ، در مجالس کوچک و خانوادگی تربیت می‌شود و این سرچشمه از آنجا جوشیده می شود.

رسولی ضمن توصیه به جلوگیری از ورود زرق و برق‌های هیات‌های بزرگ به جلسات خانگی تصریح کرد: در هیأت‌های بزرگ فیلم، رسانه و دکور مورد اهمیت است اما روضه خانگی نباید درگیر این جلوات شود، زیرا زیبایی آن به همان سادگی‌اش است.

این مداح اهل بیت علیه‌السلام با اشاره به اینکه با روضه‌های خانگی بی‌نیاز از هیأت‌های بزرگ نیستیم و بالعکس گفت: هیأت‌های بزرگ و منبر سخنرانی و مداحی این جلسات به تربیت عام و گفتمان‌سازی می‌پردازد و هیأت‌های کوچک و روضه‌های خانگی به تربیت خاص مشغول هستند. در هیات‌های بزرگ می‌توان گفتمان‌سازی کرد و از عدالت گفت و در هیأت خانگی می‌توان به تربیت خاص افراد پرداخت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیأت‌های خانگی چشمه است و آب‌های آن جمع می‌شود و به رودخانه هیأت‌های بزرگ ریخته می‌شود و در نهایت تمامی این تولیدات و آب‌ها به اقیانوس اربعین ریخته می‌شود که هر سال شاهد جمعیت بی‌نظیری در آن هستیم.

براساس این گزارش، به جهت برگزاری این مجلس روضه‌خانگی در منزل شهید و توجه به احیای این امر، از سوی مقام معظم رهبری نیز هدیه ویژه‌ای به خانواده شهید اهدا شد./826/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات