۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۵۸۶۶۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

محرم موعد برجسته عدالت‌خواهی در طول تاریخ است

محرم موعد برجسته عدالت‌خواهی در طول تاریخ است
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: کربلا تنها یک زمین و منطقه نبوده و محرم هم صرفاً یک تاریخ نیست؛ بلکه موعد برجسته عدالت‌خواهی در طول تاریخ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، امروز در نشست ستاد اربعین حسینی استان، با اشاره به ضرورت گرامیداشت شایسته ایام محرم، اظهار کرد: کربلا تنها یک زمین و منطقه نبوده و محرم هم صرفاً یک تاریخ نیست؛ بلکه موعد برجسته عدالت‌خواهی در طول تاریخ است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شامخ شهدای کربلا، گفت: به‌عنوان‌مثال حضرت ابوالفضل (ع) نمونه یک انسان وفادار و ولایت مدار بود آن بزرگوار در میان شهدا چنان مقام بلندی دارد که تمام شهیدان در روز قیامت به جایگاه رفیع او غبطه می‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اتمام حجت حسین بن علی (ع) در شب عاشورا نسبت به یاران خود افزود: در شب عاشورا حسین بن علی (ع) تمام اصحاب خود را جمع و با آنان اتمام حجت کردند و مسیر برگشت را هم به آنان نشان دادند نخستین کسی که در این جمع شروع به سخن گفتن کرد و اظهار، وفاداری نمود و ماندن و یاری رساندن به امام را برگزید حضرت ابوالفضل العباس (ع) بود.

امام جمعه بیرجند در ادامه با بیان اینکه اصحاب حسین بن علی (ع) نهایت وفاداری و معرفت خود را نسبت به امام زمان خود نشان دادند اظهار کرد: حسین بن علی (ع) شخصیتی بود که در دوران زندگانی خود یاران وفادار پیامبر و پدر بزرگوار خود را دیده بود و با این وفاداری آشنا بود افرادی چون سلمان فارسی، ابوذر غفاری و مقداد از برجستگانی بودند که معرفت و وفاداری خود را نسبت به امام خود نشان دادند.

وی اضافه کرد: اگر چه امام حسین (ع) این افراد را در دوران زندگی خود دیده بود و از نزدیک شاهد ولایت مداری آن‌ها بود اما زمانی که در شب عاشورا با یاران خود اتمام حجت کرد و آنان ماندن با حسین بن علی (ع) را برگزیدند آن بزرگوار خطاب به اصحاب خود فرمودند در عالم اصحاب و یارانی چون اصحاب خودم نمی‌شناسم و اهل‌بیتی بهتر از اهل‌بیت خود سراغ ندارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه مقام و منزلت یاران امام حسین (ع) را بسیار رفیع و بالا دانست و خاطرنشان کرد: مقام هیچ یک از اصحاب پیامبر اکرم (ص) همتای مقام یاران امام حسین (ع) نیست بالاترین مقام یاران حسین بن علی (ع) شهادت در راه خداوند متعال بود در میان شهدای کربلا مقام حضرت ابوالفضل به قدری بالا و برتر است که شهدا در روز قیامت به او غبطه می‌خورند.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها راه شناخت شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) قرائت زیارت‌نامه آن بزرگوار است تأکید کرد: در زیارت‌نامه این شخصیت بی‌نظیر چنین آمده است سلام و درود خداوند و همه ملائکه مقرب درگاه او، انبیا صالح، شهدا، صد یقین و تمام پاکان عالم بر تو باد ازاین‌رو در روایات تأکید شده است که در هنگام زیارت این شخصیت عظیم زیارت‌نامه آن حضرت هم قرائت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی درس گرفتن از رفتار و کردار این شخصیت بزرگ عالم را برای همگان ضروری و لازم دانست و تصریح کرد: ما باید از ایمان آن حضرت درس بگیریم ایشان همواره از خداوند می‌خواستند که به وی بصیرت در دین عنایت کند ازاین‌رو آن بزرگوار با دید عمیق و بصیرت فراوان در عرصه دین‌داری به مقامات عالی رسید و راه درست را انتخاب کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات