۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۵۸۶۷۳
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران:

توسعه کمی حوزه علمیه خواهران با اثرگذاری مناسب در جامعه همراه باشد

توسعه کمی حوزه علمیه خواهران با اثرگذاری مناسب در جامعه همراه باشد
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: توجه به اثرگذاری اجتماعی حوزه‌های علمیه خواهران در کنار توسعه کمی این مراکز علمی دینی، امری ضروری است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مجتبي فاضل در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ساری بيان كرد: حوزه علمیه خواهران یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که باید در پرتو آرمان‌های امام خمینی(رحمت الله علیه) و منویات رهبر معظم انقلاب(مدالظله العالی) توسعه و گسترش يابد.

وی با اشاره به فعالیت حدود۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور اعلام کرد: در این مراکز علمی به برکت حمایت‌های رهبری انقلاب، رشته‌های متناسب خواهران در حال شکل‌گیری و توسعه است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران اظهار كرد: توسعه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی در حوزه علمیه خواهران، بر اساس درختواره آموزشی و نظام جامعه تعلیم و تربیت در حال شکل‌گیری است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران در ادامه سخنان خود با اشاره به شعار مدرسه محوری در حوزه علمیه خواهران گفت: مدارس علمیه در اين طرح می‌توانند ۲۰ واحد از صد و نود واحد درسی خود را با توجه به اقتضاء فرهنگ و اقلیم در تقویم آموزشی خود موردتوجه قرار دهند.

وی توجه به اثرگذاری مراکز حوزوی در جامعه را مورد تأکید قرارداد و گفت: باید در کنار توسعه کمی حوزه‌های علمیه اثرگذاری آن‌ها در جامعه نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل با اشاره به خروجی حوزه‌های علمیه گذشته که حاصل آن پرورش علما، فقها و فرهیختگان بسیاری بوده است،خاطر نشان کرد: خروجی امروز حوزه‌های علمیه ما نیز باید چنین شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار باشند.

مراسم تکریم از خدمات ۱۴ ساله حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری و معارفه حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد قائمی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران مازندران در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران با حضور مسئولین حوزوی و اداری برگزار شد./1370/د102/ف

ارسال نظرات