۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۵۸۶۹۴
امام جمعه ملایر:

نماز جمعه باید محل رفع مشکلات و گرفتاری های مردم باشد

نماز جمعه باید محل رفع مشکلات و گرفتاری های مردم باشد
حجت الاسلام برقراری گفت: اهمیت نماز جمعه غیر قابل کتمان است و ما باید در حفظ، رشد و احیای این سنگر با تمام توان تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا از همدان، در آستانه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با توجه به گذشت بیش از چهار دهه از اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز هم این فریضه «عبادی_سیاسی» سنگر و دژ محکم این انقلاب است.

وی افزود: اهمیت نماز جمعه غیر قابل کتمان است و ما باید در حفظ، رشد و احیا این سنگر با تمام توان تلاش کنیم.

حجت الاسلام برقراری ضمن تاکید بر اهمیت نماز جمعه، عنوان کرد: نماز جمعه یک فرصت برای تبلیغ و نشر افکار و اهداف انقلاب است و ما باید از این تریبون بهترین بهره را ببریم و این حق بر گردن ما است.

وی ادامه داد: نماز جمعه باید محل رفع مشکلات، گرفتاری، مسائل و شبهات مردم، علی الخصوص جوانان باشد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر استفاده از روش های نوین تبلیغی، مطرح کرد: باید در زمینه تبلیغ، از راه و روش های نوین و مطابق با وضعیت روز جامعه استفاده شود تا بتوانیم ارتباط خوبی با مردم برقرار کنیم.

وی با اشاره به شبهات فراوان مطرح شده در فضای مجازی برای جوانان، بیان داشت: باید برای تبلیغ و رفع شبهات جوانان از این بستر محیا شده یعنی فضای مجازی، بیشترین بهره را ببریم و البته مسؤولان مربوطه و شورای عالی فضای مجازی نیز باید نظارت خود را بر این فضا بیشتر کنند.

حجت الاسلام برقراری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای پر از استعداد و نخبه دانشگاه ها، گفت: باید از پتانسیل دانشگاه و دانشجویان با استعداد، نخبه، مؤمن و متعهد آن بهره ببریم و برای پست های مدیریتی از آنان استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت پر از استعداد جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: این نهاد از دو مقوله «جهاد» و «دانشگاه» برخوردار است که در بعد جهاد باید در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها روحیه جهادی در آن مجموعه وجود داشته باشد و در بعد دانشگاهی نیز باید از وجود جوانان با استعداد آن استفاده کنیم./1403/ت310/ب1

ارسال نظرات