۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۵۸۷۱۱
مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع):

طلاب با زبان هنر ترجمه صحیح دین را برای مردم بازگو کنند

طلاب با زبان هنر ترجمه صحیح دین را برای مردم بازگو کنند
حجت الاسلام کعبی طلبه را پنجره معنویت و دانش دین توصیف کرد و گفت: طلبه دین را باید با زبان هنر و ترجمه صحیح برای عموم بازگو کند.

حجت الاسلام محمد کعبی مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به شاخص های طلبه طراز انقلاب پرداخت و گفت: برای بررسی شاخص های طلبه طراز انقلاب کافی است به فرمایشان رهبر معظم انقلاب مراجعه کنیم.

وی سواد علمی را یکی از مهم‌ترین ویژگی های طلبه انقلابی بر اساس بیانات رهبر انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: آیت الله خامنه ای در سفر خود به شهر مقدس قم و دیدار با طلاب فرمودند«برخی از طلاب و فضلای انقلابی در اوایل حرکت انقلاب همراه بودند و زحمات بسیاری کشیدند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جهت نداشتن بهره علمی لازم امکان استفاده از آنان نبود و کنار رفتند».

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت توانایی بالای علمی طلاب انقلابی خاطرنشان کرد: طلبه ای می تواند موثر باشد که از جهت علمی در سطح مطلوب باشد چراکه در غیر این صورت سخنان وی از روی علم نخواهد بود و مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

وی طلبه را پنجره معنویت و دانش دین توصیف کرد و گفت: از طلبه، علم دین و معنویت انتظار می رود. طلبه دین را باید با زبان هنر و ترجمه صحیح برای عموم بازگو کند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه تاکید کرد و اظهار کرد: اگر حوزه انقلابی نباشد به انزوا خواهد رفت و این بزرگ ترین آسیب است.

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را عامل دین اسلام در جامعه توصیف کرد و افزود: امروز هیچ عاملی بزرگ تر از جمهوری اسلامی برای احیاء مکتب اسلام وجود ندارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره بخش‌هایی از وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی(ره)، گفت: امام راحل در وصیت نامه خود حفظ اسلام و انقلاب اسلامی را در کنار یکدیگر ذکر می کنند و می فرمایند حفظ اینان از اوجب واجبات است. کنار هم قرار دادن انقلاب اسلامی و اسلام بدین معناست که انقلاب اسلامی برای پیشبرد اسلام نیاز است.

وی اسلام بدون حرکت سیاسی را بی تاثیر خواند و بیان کرد: اگر از اسلام فقط پوسته و ظاهر باقی بماند و حرکت سیاسی نداشته باشد در این صورت تأثیری هم نخواهد داشت. امام راحل توجه به جنبه سیاسی نماز جمعه و جماعت را سببی مهم در پیروزی انقلاب اسلامی بیان می کنند./1370/ت302/ف

ارسال نظرات