۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۵۸۷۵۰
امام جمعه موقت کرمانشاه مطرح کرد؛

مدیران ناتوان کنار بروند/ لزوم توجه بیشتر دولت به مسائل داخلی

مدیران ناتوان کنار بروند/ لزوم توجه بیشتر دولت به مسائل داخلی
امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: مدیرانی که نمی توانند اقتصاد کشور را مدیریت کنند باید کنار گذاشته شوند و افراد انقلابی و مطالبه گر سرکار آیند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار کرد: اقتصاد یکی از چند ارکان مهم تشکیل دهنده جامعه اسلامی است.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: از سوی دیگر اسلام چون دینی اجتماعی است، نگاه ویژه و تخصصی به مساله اقتصاد دارد، تا جایی که در اسلام همواره از فقر به عنوان یک ضعف برای جامعه مسلمین نام برده شده است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه فقر زمینه ساز بسیاری از مشکلات است، افزود: بی شک فقر و مشکلات اقتصادی می توانند زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری های شخصیتی و اجتماعی شود، از همین رو در کلام اهل بیت علیهم السلام همواره به این موضوع تاکید و تذکر داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی بیان داشت: حکومت و دولت اسلامی باید همواره در بحث اقتصاد دقت کافی را داشته باشد تا خدایی ناکرده فقر در جمعه اسلامی ریشه نزند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با انتقاد از وضعیت معیشتی و اقتصادی نامناسبت در کشور، خاطرنشان ساخت: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم هستیم و این فشارهای اقتصادی به دنبال خود معضلات زیادی را برای مردم پیش آورده است.

این استاد حوزوی با انتقاد از موضع منفعل برخی از دولتمردان در این روزها، گفت: شاید بتوان بخشی از مشکلات اقتصادی را محصول تحریم ها دانست، ولی عامل بخش اعظمی از این مشکلات؛ کم کاری و بی تفاوتی مسؤولان و دولتمردان است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی بیان کرد: مسؤولانی که نمی توانند اقتصاد کشور را مدیریت کنند باید کنار گذاشته شوند و افراد انقلابی و مطالبه گر سرکار آیند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کنار مشکلات اقتصادی، شاهد ناهنجاری های دیگری در جامعه هستیم، ادامه داد: متاسفانه در کنار مشکلات اقتصادی شاهد بروز مشکلات فرهنگی مختلفی در کشور هستیم که بی شک تداوم این امر می تواند بر بنیاد خانواده ها تاثیر منفی خود را بگذارد.

وی یادآور شد: لذا زمانی که مشکلات اقتصادی و فرهنگی دست در دست هم بگذارند، بی گمان شاهد ایجاد یک جامعه مرده و بی تکاپو هستیم که این امر برای جامعه اسلامی یک ضعف بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هیچ کسی منکر تکنولوژی در جامعه نیست، ولی باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی را داشته باشیم.

این استاد حوزوی تاکید کرد: امروزه در جامعه به ویژه در کانون خانواده به عینه شاهدیم که همدم و مونس افراد گوشی های همراه و شبکه های مجازی شده است که این خطری اجتماعی برای نوع بشر است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: وابستگی شدید به شبکه های مجازی جدایی از اینکه انسان را به سمت گوشه گیری و... سوق می دهد خود می تواند زمینه ساز مشکلات بسیار بزرگت تری شود، لذا کسانی که خود را متولیان فرهنگی در کشور می دانند در بحث فرهنگ سازی در استفاده از موبایل، اینترنت و... چه کار مثبتی انجام داده اند؟!

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: باید قبل از ورود هر نوع تکنولوژی به جامعه باید زمینه های فرهنگ سازی آن مهیا شود، لذا دولت نباید تمام تلاش و دغدغه خود به سیاست خارجی معطوف کند، زیرا سیاست خارجی زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که در داخل کشور مشکل خاصی نداشته باشیم./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
هر چقدر می خوای مثبت فکر کنی نمی شه.
0
0