۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۵۸۷۹۷
نماینده طبس در مجلس:

مشکلات اقتصادی و معیشتی به سرمایه اجتماعی کشور آسیب می‌رساند

مشکلات اقتصادی و معیشتی به سرمایه اجتماعی کشور آسیب می‌رساند
حجت‌الاسلام نصیرایی با تأکید بر جد و جهد همه قوا برای رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور، گفت: مشکلات معیشتی و افزایش قیمت‌ها به سرمایه اجتماعی کشور آسیب می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، امروز در شورای اداری شهرستان طبس، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، بر تلاش همگانی برای رفع این کاستی‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت جد و جهد همه قوا برای رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی و افزایش قیمت‌ها به سرمایه اجتماعی کشور آسیب می‌رساند.

حجت‌الاسلام نصیرایی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار تصویری خود با نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی به مفهومی مهم اشاره کردند که از نظر اقتصادی دارای تفسیری عمیق است و آن اصطلاح «گرانی‌های بی‌منطق» است.

وی افزود: ایشان در آن دیدار در تبیین مشکلات اقتصادی کشور فرمودند: «مشکلات اقتصادی که از آن تعبیر کردیم به بیماری، خب عمده‌ترینش تورّم است، کاهش ارزش پول ملّی است، گرانی‌های بی‌منطق است، مشکلات بنگاه‌های تولیدی است، وجود تحریم‌های خارجی است -که نقش این تحریم‌ها را نباید نادیده گرفت- و نتیجه این‌ها هم سختیِ معیشتِ طبقاتِ پایین و متوسّط است. این بیماری‌ها هست، لکن بنیه کشور قوی است.»

حجت‌الاسلام نصیرایی با بیان اینکه در این شرایط طبقات ضعیف و دهک‌های پایین جامعه فشار معیشتی را بسیار زیاد احساس می‌کنند، گفت: رکود کم‌سابقه سبب عقب ماندن جریان اقتصادی کشور شده و نبض این جریان مهم را متوقف می‌کند که در این باره به عنوان مثال رکود مسکن بر چندین صنعت پشتیبان خود اثر منفی می‌گذارد.

وی اضافه کرد: دشمن از راه‌های فراوانی برای از بین بردن کشور ایران وارد جنگ شده که یکی از این اهداف دشمن در جنگ با ایران از بین بردن اقتصاد ایران است.

حجت‌الاسلام نصیرایی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر جهش تولید و اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت و تأثیر این مهم در شکوفایی اقتصاد کشور دارد.

وی در پایان با اشاره به این‌که بیکاری اثرات منفی را در کشور برقرار می‌کند، گفت: به دنبال فساد رفتن، دوری از ازدواج، بی‌بندوباری و کشوری تنبل داشتن از اثرات منفی بیکاری در جامعه است که باید همه برای رفع آن جد و جهد داشته باشند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات