۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۵۸۸۳۱

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی توسط سمن‌ها در استان کرمان

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی توسط سمن‌ها در استان کرمان
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی در مناطق حاشیه‌نشین شهر کرمان توسط سمن‌ها تهیه و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان در سال جاری اظهار داشت: زمانی که بحث کاهش ازدواج مطرح می‌شود ذهن همه ما به سمت مسائل اقتصادی و اشتغال می‌رود.

ضرورت انجام کار تحقیقاتی جدی در خصوص دلایل کاهش ازدواج

استاندار کرمان افزود: ما باید یک کار تحقیقاتی جدی در زمینه دلایل کاهش ازدواج انجام دهیم تا اطلاعات کافی در این زمینه به‌دست آوریم و تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات و مسائل پیش روی ازدواج برداریم.

فدائی عنوان کرد: ما در استان کرمان سال گذشته در زمینه ازدواج نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری داشتیم و شاید دلیل این مسئله کارهایی که در این دو، تا سه سال اخیر انجام شده، بوده است.

وی گفت: از سال ۹۵ تا سال ۹۸ به‌طور کلی روند تعداد ازدواج‌هایی که در دفاتر رسمی ازدواج در استان و کشور ثبت شده رو به کاهش بوده و روند کاهشی در سال‌های اخیر کند شده است.

استاندار کرمان افزود: تعداد ازدواج در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ ، ۶ درصد، سال ۹۷ نسبت به ۹۶، ۱۲ درصد، اما سال ۸۹ نسبت به سال ۸۷ تنها یک درصد کاهش ازدواج در سطح استان داشته‌ایم که نشان می‌دهد روند کاهشی کند شده و فعالیت‌هایی که در زمینه افزایش میزان ازدواج در سطح استان صورت گرفته موفقیت‌آمیز بوده است.

فدائی تصریح کرد: اگر همین فعالیت‌هایی که اکنون در زمینه ازدواج انجام می‌شود را ادامه دهیم شاید به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: اگر واقعا از ۳۸ هزار زوجی که متقاضی وام ازدواج بودند، ۳۴ هزار نفر یعنی ۹۱ درصد  این افراد موفق شده‌اند وام را دریافت کنند درصد قابل قبولی است.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اظهار داشت: در ستاد ساماندهی امور جوانان ۲۱ دستگاه و چهار نفر از مجمع جوانان استان عضو هستند.

وی افزود: ۱۳۵ سمن  در استان کرمان داریم که از وزارت ورزش و جوانان اعتبارنامه خود را دریافت کرده‌اند که متناسب با توانمندی خود به لحاظ فکری و جسمی در حوزه‌های  مختلف از جمله علمی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی فعالیت می‌کنند و تاثیرات زیادی در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی داشته‌اند.

پاریزی عنوان کرد: در زمان شیوع کرونا که کشور و استان درگیر این ویروس منحوس است، جوانان در سمن‌ها اقدامات مثبت و موثری انجام داده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه رزمایش کمک مومنانه بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی و همچنین تهیه مواد ضدعفونی کننده و بسته‌های بهداشتی در  نقاط مختلف شهرهای استان و در مناطق حاشیه‌نشین شهر کرمان توسط سمن‌های استان تهیه و توزیع شده است.

وی گفت: در استان کرمان سامانه ملی «امید زندگی» که کار مشاوره را انجام می‌دهد توسط  یکی از سمن‌ها راه‌اندازی شده که در هفته آینده به‌طور رسمی افتتاح می‌شود و در سراسر کشور خدمات ارائه می‌کند.

لزوم ارائه خدمات مشاوره‌ای ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد

عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: یکی از کارهای خوبی که در سال‌های گذشته قبل از محدودیت‌های کرونایی در استان انجام شد و هنوز به نتیجه نرسیده، بحث الزام به انجام مشاوره‌های قبل و در حین ازدواج است که امیدواریم در شرایط جدید بتوانیم این کار را به نتیجه برسانیم.

وی افزود: در سطح استان کرمان جای مراکز دائمی ایجاد مهارت‌های زندگی برای زوج‌های جوان و دیگر زوج‌ها خالی بود که توانستیم دو مرکز یکی در شهر کرمان و دیگری در شهر جیرفت راه‌اندازی کنیم و این مراکز به‌صورت خرید خدمت در حال ارائه خدمات هستند.

صادق‌زاده تصریح کرد: مراکز مشاوره‌ای حضوری و مراکز غیرحضوری تلفنی و آنلاین بهزیستی مشاوره خوبی ارایئه می‌کنند و ما این آمادگی را  داریم در قالب تفاهم‌نامه این خدمات را ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: عطش جامعه و جوانان برای دریافت مشاوره  زیاد است اما قیمت سنگین ساعات مشاوره با توجه به شرایط اقتصادی جامعه برای همه افراد قابل پرداخت نیست و باید در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای ارزان در جامعه تلاش کنیم.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات