۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۵۸۸۳۲
حجت الاسلام خوبانی:

وضعیت معیشتی امروز مردم، محصول اقتصاد غربی است/ وعده ها روی کاغذ ماند

وضعیت معیشتی امروز مردم، محصول اقتصاد غربی است/ وعده ها روی کاغذ ماند
حجت الاسلام خوبانی کارنامه دولت در حوزه اقتصادی را بسیار ضعیف دانست و گفت: متأسفانه دولت نتوانست به آن وعده‌هایی که حوزه اقتصادی به مردم داد عمل کند.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، کارنامه دولت در حوزه اقتصادی را بسیار ضعیف دانست و گفت: متأسفانه دولت فعلی نتوانست به آن وعده‌هایی که حوزه اقتصادی به مردم داد عمل کند.
 
وی با بیان این که وعده‌های انتخاباتی دولت تنها بر روی کاغذ باقی ماند و به مرحله عمل نرسید، افزود: امروز مهم‌ترین مطالبه مردم از مسؤولان عمل به وعده‌های اقتصادی است که پس از گذشت هفت سال محقق نشده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وضعیت امروز اقتصادی کشور نتیجه یک مدیریت نادرست است، خاطرنشان کرد: اگر دولتمردان به جای مذاکره و نشست‌های بی حاصل با غرب به توان داخل تکیه می‌کردند امروز وضعیت اقتصادی ما این گونه نبود.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که امروز خود دولتمردان و تیم مذاکره کننده به بی نتیجه بودن مذاکرات با طرف‌های غربی کاملاً اذعان دارند، تصریح کرد: این در حالی است که پیش از آغاز مذاکرات و همچنین در عین نشست‌های برجام مقام معظم رهبری همواره بر بدعهد بودن طرف غربی هشدار می‌دادند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آمریکا و اروپا در جریان برجام تنها به دنبال گرفتن مؤلفه‌های اقتدار کشورمان بودند، خاطرنشان کرد: متأسفانه کشورمان به کلیه مفاد برجام عمل کرد، اما آمریکا و اروپا نه تنها به تعهدات خود نیز پایبند نبودند بلکه امروز در نهایت گستاخی کشورمان را نیز تهدید می‌کنند.
 
وی با بیان این که کسانی که هنوز هم مدافع برجام هستند باید بپذیرند این توافق یک طرفه به هیچ عنوان تأمین کننده منافع ملت ایران نبوده است، تصریح کرد: نتیجه چندین سال مذاکره و از دست رفتن فرصت ها، تنها تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران بوده است.
 
حجت الاسلام خوبانی با تأکید بر این که مسؤولان باید در این مدت محدود باقی مانده از عمر دولت حداقل به فکر رفع مشکلات اقتصادی مردم باشند، خاطرنشان کرد: وضعیتی که امروز در حوزه ارز، مسکن، خودرو و سایر کالا‌های اساسی مردم با آن مواجه هستیم تنها نتیجه بی تدبیری است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های خود تلاش می‌کنند این مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها نسبت دهند، بیان داشت: تحریم‌ها تا حدودی در بروز مشکلات اقتصادی مؤثر است، اما وضعیت امروز نتیجه بی برنامه گی و عدم تدبیر مسؤولان است.
 
وی با بیان این که با تفکرات غربی حاکم بر اقتصاد کشور نمی توان به رشد معیشتی مردم امیدوار بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تأکیدات چندین ساله مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخل و تحقق اقتصاد مقاومتی، شاهد بر زمین ماندن این مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب هستیم./950/ت310/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
متأسفانه این ضعف در عمل کرد دولت به وعده های خود ، سبب شده است که برخی افراد بی خبر از دین که منتظر فرصت بوده اند ، دم از حکومت سکولار بزنند ، البته اگر اندکی در ک میداشتند می فهمیدند که این برای آنان یک آرزوی بگو ر بردنی است . کاربری در جائی نوشته بود :«برقرار باد حکومت سکولار » بنده در جواب نوشتم : بر قرار باد حکومت سکولار __حیف که نیست آن خریدنی به دلار__آرزوئی است ماندنی در دل ___بعد از آن هم که می رود در گِل ___ بی بی سی جان نشان بده راه را ___پس چطور آوریم بدست شاه را ؟! ___می دهیم جان خویش در راهت ___بهر ابلیسیان چون ماهت ___جان عالَم فدای بی دینان ___ خوش شویم ما یقین با اینان ___کمپوزه و خیار در یابیم ___عمرمان رفت تا به کی خوابیم ؟___تشنگانیم و مانده بی آبیم ___آه به پستی چه وقت دست یابیم؟
1
0