۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۵۸۸۵۲
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا:

خنده و مذاکره با غرب حق ملت ایران را استیفا نمی‌کند

خنده و مذاکره با غرب حق ملت ایران را استیفا نمی‌کند
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تجربه سیاست خارجی پس از برجام گفت: دنیای مستکبرین فقط زبان زور و اقتدار می فهمد و با خنده و مذاکره نمی توان حق گرفت.

حجت الاسلام علی احتشام استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به اقتدار امام راحل در برابر استکبار جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب کبیر اسلامی ایران از همان ابتدا با نهیب و ابهت حضرت امام(ره) و فریاد بر سر ابرقدرت ها در اوج مظلومیت ملت عزیز ایران رشد و نمو کرده است و امام راحل در حالی بر آمریکا، شوروی، انگلیس و اسرائیل ضربه وارد کرد که احدی در دنیا جرأت چنین سخنی به خود نمی داد.

وی با اشاره به ایستادگی رهبر معظم انقلاب در برابر ابرقدرت ها گفت: مقام معظم رهبری به پیروی از امام خمینی(ره) در بحران ها و شرایط مختلف با اقتدار و ابهتی که ریشه در فرهنگ عاشورایی ملت ایران دارد، در برابر ابرقدرت ها ایستاده است و شعار «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» را به بهترین وجه، نه تنها به کشورهای ضعیف، بلکه به ابرقدرت های دنیا منتقل کرده است.

استاد حوزه علمیه قم، اقتدار امروز انقلاب و نظام اسلامی را مرهون اقتدار امامین انقلاب دانست و تصریح کرد: اگر رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق فرمودند که ما از خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس نمی گذریم و به آمریکا ضربه خواهیم زد، به معنای این است که آنچه که در عین الاسد ابهت پوشالی جنایتکاران تروریست آمریکایی را نشانه گرفت، فقط یک سیلی بوده است و ملت ما ضربات نهایی را به قدرت های پوشالی از جمله آمریکای تروریست وارد خواهد کرد.

وی بر ضرورت وجود اقتدار در سیاست خارجی و مسأله برجام افزود: آنچه که امروز برای ملت ما خصوصاً پس از برجامیزه کردن سیاست خارجی در چند سال اخیر تجربه شده، این است که دنیای مستکبرین فقط زبان زور و اقتدار می فهمد و با خنده و مذاکره نمی توان حق گرفت.

حجت الاسلام احتشام اظهار داشت: حق با اقتدار و ابهت، آن هم زیر علم رهبری بزرگوار با این قدرتی که به دنیا نشان داده، قابل گرفتن است و ان شاءالله این حق با ضربات متقابل به استکبار، گرفته خواهد شد./822/ت302/ق

ارسال نظرات