۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۵۸۸۶۸
عمار حکیم:

ساختار سیاسی و اجتماعی فعلی عراق دیگر کارساز نیست

ساختار سیاسی و اجتماعی فعلی عراق دیگر کارساز نیست
رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: ساختار سیاسی و اجتماعی که در سال ۲۰۰۳ در عراق شکل گرفت دیگر کارآمد نیست و ما اکنون به ساختار جدیدی نیاز داریم.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم در سخنانی به مناسبت سالگرد تاسیس این تشکل سیاسی گفت: ساختار سیاسی و اجتماعی که در سال 2003 در عراق شکل گرفت و بر اساس آن قانون اساسی نوشته و دولت تشکیل شد، دیگر کارآمد نیست و ما اکنون به ساختار جدیدی نیاز داریم، زیرا آن معادله به بن بست رسید و وضعیت امروز دلیلی بر به بن بست رسیدن آن است. به خصوص اینکه نیروها تغییر کرده و مردم سال 2020 با مردم سال 2003 متفاوت هستند و اگر پایه‌های درستی را برای معادله‌ای که با واقعیت امروز سازگار باشد بنا نکنیم، این نظام فرو خواهد ریخت.
حکیم به مناسبت سومین سالگرد تاسیس جریان حکمت ملی عراق ضمن یادآوری چالش‌هایی که منجر به تشکیل این جریان شد، افزود برخی تاسیس حکمت ملی عراق را اقدامی بیهوده و حساب نشده وصف کردند، اما جریان حکمت قدرت خود را به عنوان یک جریان سیاسی که آرمان‌های جوانان را بیان می‌کند، ثابت کرد.
وی با بیان اینکه آنان که روزی به ما نسبت به اتکا بر جوانان هشدار می‌دادند امروز از توانایی‌ها و جایگاه آنها صحبت می‌کنند، افزود: این مراسمی که  در حاشیه سومین سالگرد تاسیس جریان حکمت ملی عراق توسط جوانان حکمت در زمینه استوار ماندن، فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار شد، بهترین دلیل برای راستی اتکا جریان حکمت بر جوانان است.
رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر همکاری برای تثبیت مفهوم ارزش، ایمان، تقوای الهی و ترجیح دادن منافع ملی بر همه منافع تاکید کرد.
حکیم ضمن تاکید بر آگاهی، ایجاد توانایی‌های شخصی و آموزش، توانمند کردن اشخاص و ایستادگی در کنار بانوان برای رسیدن به حقوق خود و به دست آوردن جایگاه خود گفت: از جانبداری از منافع عراق خجالت نمی‌کشیم و ترجیح دادن منافع عراق احساسی است که همراه آن زندگی می‌کنیم، نه شعاری که آن را مطرح کنیم.
وی تصریح کرد: ما با شیوه حکومت و در راستای تقویت آن حرکت می‌کنیم زیرا حکومت مقتدر و قوی تضمینی برای حفاظت از حقوق همگان است.
حکیم شیوه جریان حکمت ملی عراق را اعتدال و میانه‌روی عنوان کرد و گفت: ملاک ما در روابط‌مان تنها منافع ملت عراق است.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در بخش دیگری از سخنانش بر نهادها و توجه به نسل‌ها و استفاده از تجارب مردان نسل اول تاکید کرد.
حکیم انتخابات آتی را سرنوشت ساز دانست و تصریح کرد: جریان حکمت باید جریانی سازنده باشد، از جوانان استقبال کند و همه چارچوب‌های سنتی را بشکند.
وی درباره ائتلاف تازه تاسیس شده عراقیون گفت: این ائتلاف، ائتلاف عراقی است که با هدف حمایت از حکومت تشکیل شده و روش آن بر اساس دیدی مبنی بر ترجیح منافع عراق بر سایر منافع مشخص شده است.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان خاطرنشان کرد: ساختار اجتماعی که سال 2003 برسر کار آمد دیگر نمی‌تواند کشور را اداره کند و ما امروز به ساختاری متناسب با تغییرات و نیازهای کنونی نیاز داریم.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
دمش گرم
0
0