۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۵۸۸۷۵

تولد دوباره «یک محسن عزیز»

تولد دوباره «یک محسن عزیز»
انتشارات سوره مهر به مناسبت سالروز تولد شهید محسن وزوایی، کتاب «یک محسن عزیز» را در قالبی جدید به مخاطبان عرضه کرده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، «یک محسن عزیز»، کاری از فائضه غفار حدادی است که سال گذشته از سوی انتشارات سوره مهر در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس قرار گرفت.

کتاب روایتی است مستند از زندگی و زمانه شهید محسن وزوایی، قهرمان نبردهای بازی‌دراز. غفار حدادی که پیش از این نیز در کارنامه خود آثار متعددی در حوزه ادبیات پایداری مانند «خط مقدم» دارد، این‌بار تلاش کرده تا با جست‌وجو و یافتن راویان متعدد، روایتی نو از زندگی یکی از دانشجویان پیرو خط امام(ره) ارائه دهد که نقشی تأثیرگذار در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی داشت.

تاکنون آثار مختلفی درباره شهید وزوایی منتشر شده است؛ از «ققنوس فاتح» گرفته تا «آخرین نبرد» اما غفارحدادی در اثر جدید ضمن مطالعه کارهای گذشته، با پیدا کردن اسناد جدید و هم‌صحبتی با راویان متعدد که گاه برای اولین‌بار صورت گرفته، اثری خوش‌خوان ارائه کرده که برای همه به ویژه نسل جوان خواندنی است و لحظات شیرینی را رقم خواهد زد.

یکی از مزیت‌های کتاب «یک محسن عزیز» نامه‌هایی است که شهید وزوایی سال‌ها برای خواهرش در آمریکا ارسال می‌کرد. این نامه‌ها برای نخستین‌بار منتشر شده و بُعد جدیدی از شخصیت شهید وزوایی را بدون پرده در معرض دید مخاطب قرار می‌دهد.

نویسنده پیش‌تر درباره سبک نگارشش در این کتاب گفته است: کتاب «یک محسن عزیز» کاری مستند و جامع است که تلاش کردم محتوای آن به قدری مناسب و اثرگذار باشد که علاوه بر جذابیت، زمینه را برای الگوبرداری جوانان از سبک زندگی این شهید بزرگوار فراهم کنم، وقتی با مخاطبان صحبت می‌کنم از جذابیت کتاب برایم می‌گویند، احساس می‌کنم علاقه‌مند شدن به شخصیت شهید در من نویسنده و در مخاطب به یک شکل اتفاق افتاده است، تلاش کردم «شهید محسن وزوایی» را همانطور که بود معرفی کنم.

انتشارات سوره مهر به مناسبت سالروز تولد شهید وزوایی نسخه الکترونیک این اثر را تولید و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کرده است./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات