۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۵۸۸۸۲
مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه خمینی شهر:

حوزه انقلابی سبب رشد بصیرت و بینش جامعه خواهد شد

حوزه انقلابی سبب رشد بصیرت و بینش جامعه خواهد شد
کریمیان با بیان اینکه فهم غلط از مبنای انقلاب اسلامی از مشکلات تحقق حوزه انقلابی است، گفت: حوزه انقلابی سبب امید و بصیرت در جامعه خواهد شد.

اعظم کریمیان، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه خمینی شهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه حوزه انقلابی حوزه ای است که درتمام عرصه های انقلاب حضور و ظهور داشته باشد، گفت: حوزه انقلابی باید به حوزه ای گفت که بتواند مبانی اسلام ناب و مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی را خوب بفهمد و به درستی اجرایی کند.

وی در ادامه افزود: یک حوزه علمیه انقلابی باید پایبند شعارها و اهداف انقلاب اسلامی باشد و بتواند از آن دفاع کند، بتواند بینش، نگرش، شور و نشاط انقلابی را در خود و دیگران ایجاد و شکوفا نماید و در عرصه های مختلف مدافع انقلاب و نظام مقدس اسلامی باشد.

فهم غلط از انقلاب اسلامی از مشکلات تحقق حوزه انقلابی است

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمیه خمینی شهر، انقلاب اسلامی را نعمتی ارزشمند برای کشور دانست و اظهار کرد: در عرصه انقلابی‌گری و حوزه انقلابی داشتن موانع و مشکلات متعددی وجود دارد، از جمله فهم غلط از مبانی دینی و انقلاب اسلامی، نفوذ غرب و مبانی تفکر غربی در میان جامعه به ویژه جوانان، بی تفاوتی برخی مسؤولان و نخبگان و شخصیت های حوزوی نسبت به مسائل روز و حوادث جهان، بی هویتی مذهبی جامعه و فراموشی نعمت داشتن انقلاب اسلامی و امنیت برخاسته از انقلاب اسلامی.

وی با بیان اینکه تا تحقق حوزه انقلابی مد نظر رهبر معظم انقلاب فاصله داریم، تصریح کرد: هنوز در اول راه  هستیم و باید با ایجاد نظام آموزشی، فرهنگی و پژوهشی انقلابی و برخاسته از مبانی انقلاب اسلامی بتوانیم مسیری را پیش بگیریم که بر مبنای آن نتایج خوبی در راستای تحقق حوزه انقلابی دست پیدا کنیم.

کریمیان تحقق حوزه انقلابی را عامل رشد انقلابی‌گری و تفکر انقلابی در جامعه عنوان کرد و گفت: آگاهی و هوشمندی سیاسی یکی از دستاوردهای حوزه انقلابی برای جامعه است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای کشور اثرگذار و سودمند باشد.

حوزه انقلابی برای جامعه امید آفرین است

مدیر علمیه خواهران فاطمیه خمینی شهر با بیان اینکه حوزه انقلابی می‌تواند برای جامعه امید آفرین باشد، خاطرنشان کرد: تحقق حوزه انقلابی عامل مؤثری در ترویج سنت های اخلاقی در جامعه است، همچنین امیدواری به آینده در میان اقشار مختلف جامعه را رقم خواهد زد.

وی در ادامه افزود: تحقق حوزه انقلابی می‌تواند سبب رشد ضابطه گرایی، پرورش جوان مبتکر و نوآور و متدین و انقلابی در فضای حوزه های علمیه، رشد بصیرت و بینش درست سیاسی در میان طلاب و روحانیون و فهم و تحلیل صحیح مسائل روز کشور و جهان شود.

کریمیان به فعالیت‌های حوزه های علمیه در عرصه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه امروز تا حدی به حوزه انقلابی مد نظر رهبر معظم انقلاب نزدیک هستند و در مسیر انقلاب و اهداف انقلاب اسلامی قرار دارند اما تا رسیدن به شرایط مطلوب و تحقق حوزه انقلابی بر مبنای نگاه رهبری فاصله هست./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات