۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۵۸۸۹۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

پاسخگویی به نیازهای امت اسلامی؛ افق پیش‌روی پژوهشگران حوزوی

پاسخگویی به نیازهای امت اسلامی؛ افق پیش‌روی پژوهشگران حوزوی
آیت الله بهشتی افق فراروی پژوهش‌های حوزوی را فراتر از پاسخگویی به نیازهای روز جامعه دانست و اظهار داشت: در حال حاضر حوزه علمیه با امت اسلامی رو به رو است و باید پاسخگوی نیازهای این امت باشد.

آیت الله احمد بهشتی عضو مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، عنوان کرد: پژوهش های حوزوی باید جهت دار و در راستای رفع آسیب ها و پاسخگویی به مشکلات جامعه باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پراکنده و تکراری در عرصه پژوهش نتیجه مورد انتظار را به همراه نخواهند داشت، اظهار کرد: یک مرکز بالادستی می‌تواند برای هماهنگی میان مراکز پژوهشی نیازمندی‌های آنها را تامین کرده و علاوه بر جهت‌دهی به پژوهش ها، مانع دوباره کاری شود.

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی اکتفا به فعالیت‌های فردی در عرصه پژوهش را یکی از آسیب‌های این حوزه عنوان کرد و ابراز داشت: با یک برنامه‌ریزی مناسب می توان این فعالیت ها را به سمت گروهی شدن سوق داد.

وی با بیان اینکه پژوهشگران حوزوی در مراکز پژوهشی تلاش های فراوانی دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این تلاش ها به دلیل فردی و تکراری بودن پاسخگوی نیاز‌های جامعه نیست.

آیت الله بهشتی افق فراروی پژوهش‌های حوزوی را فراتر از پاسخگویی به نیازهای روز جامعه دانست و اظهار داشت: در حال حاضر حوزه علمیه با امت اسلامی رو به روست و باید پاسخگوی نیازهای این امت باشد.

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی ابراز کزد: چاره‌جویی مراجع تقلید و شورای عالی حوزه علمیه در ارتقاء کیفیت پژوهش های حوزوی بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند نقصان های آن را برطرف نماید./1350/ت302/ف

ارسال نظرات