۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۵۸۹۳۶
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

کنترل چشم مانع بسیاری از انحرافات است

کنترل چشم مانع بسیاری از انحرافات است
حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه کنترل چشم از بسیاری انحرافات جلوگیری می‌کند، گفت: کنترل چشم سن و سال و مجرد و متاهل نمی‌شناسد و زن و مرد باید چشم خود را کنترل کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در تفسیر آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور که در مسجد امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد، گفت: موضوع آیات سوره نور در رابطه با عفت و حجاب و پاکدامنی است.

وی افزود: در این دو آیه به مفاسد اخلاقی که موضوع مبطلابه همه زمان‌ها و مکان‌ها است اشاره شده است، از این رو اگر در جامعه اسلامی به این دو آیه شریفه سوره نور درست عمل شود از بسیاری مفاسد اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

حجت الاسلام شاه گفت: در آیه ۳۰ سوره کنترل نگاه و پوشانیدن اعضای بدن از نامحرم خطاب به مردان است، اما در آیه ۳۱ خطاب به زنان است و این موضوعی است که عکس آن را در غرب مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: امروز بانوان در کشور‌های اسلامی نیز به سمت و سوی برهنگی رفته به طوریکه مصرف لوازم آرایشی در کشور‌های اسلامی به ویژه در ایران نسبت به بسیاری از کشور‌های غربی و اروپایی بیشتر است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: اگر انسان چشم خود را کنترل کند از بسیاری انحرافات جلوگیری خواهد شد و کنترل چشم نیز سن و سال و مجرد و متاهل نمی‌شناسد و زن و مرد باید چشم خود را کنترل کنند.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: متاسفانه امروز کنترل چشم به دلیل در دسترس بودن انواع رسانه‌ها نسبت به گذشته به شدت سخت تر شده است، اما نباید کنترل چشم نادیده گرفته شود و نسبت به آن بی توجه بود.

وی افزود: گناه چشم آغازی برای بسیاری از گناهان دیگر است، چرا که چشم که آزاد شود دل و جسم انسان را نیز درگیر می کند و از مسائل اصلی زندگی خارج می‌شود و وارد مسائل فرعی می‌شود.

وی افزود: هیچگاه چشم از نگاه کردن سیر نمی‌شود و عطش نگاه انسان تمام شدنی نیست، از این رو بهترین راهکار این است که انسان از همان ابتدا چشم خود را کنترل کند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: امروز فروش لباس‌های نامناسب چسبان و تنگ به گونه‌ای است که هیچ لباس مناسبی برای فروش وجود ندارد و استفاده مردان و زنان از لباس‌های مناسب از چالش‌های امروز جامعه اسلامی ایران است.

وی افزود: اگر امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ شود اشرار بر جامعه مسلط خواهند شد و یکی از راه‌های تسلط اشرار بر جامعه اسلامی تولید لباس‌های نامناسب و نایاب شدن لباس های مناسب است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: متأسفانه امروز شاهد کوتاه شدن روزانه لباس‌ها در جامعه اسلامی هستیم و اگر قبلا تنها در تهران شاهد پوشش‌های مناسب بودیم، امروز به دیگر شهرستان‌های کشور از جمله کاشان نیز سرایت کرده است.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: امروز هجمه علیه دین و دیانت و حجاب و عفاف شدت گرفته و نسبت به خانواده ها نباید بی تفاوت باشند و اگر کسی از دایره حجاب شرعی خارج می‌شود حساس شوند، در غیر این صورت شاهد گام‌های شیطان از حجاب تا بی حجابی و عواقب آن خواهیم بود.

دبیرجامعه روحانیت کاشان گفت: اگر انسان چشم را کنترل و بدن  را بپوشاند در راه تزکیه نفس گام بر داشته است، چون اصلاح ظاهر انسان یکی از راه‌های تزکیه نفس است و اگر باطن انسان خوب باشد ظاهر او نیز خوب خواهد بود./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی مع الحق
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
نگاه حرام تیری از سوی شیطان است.
0
0