۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۵۹۰۲۴
به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی؛

نشست بررسی مشکلات تبلیغ در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست بررسی مشکلات تبلیغ در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد
نشست بررسی مشکلات تبلیغ در استان سیستان و بلوچستان، با حضور تربیت شدگان حوزه های علمیه این استان و برخی از اساتید تبلیغات مذهبی، در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست بررسی مشکلات تبلیغ در استان سیستان و بلوچستان، یکشنبه 5 مرداد با حضور تربیت شدگان حوزه های علمیه این استان و برخی از اساتید تبلیغات مذهبی، در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار شد.

لازم به ذکر است اهم مطالبی که در مورد این نشست مورد بحث گفتگو قرار گرفت به قرار ذیل می باشد:
• نسبت حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی و تأثیر تلقی از این نسبت در تعریف هویت فعالیت های پژوهشی طلاب و روحانیون
• ضرورت گره خوردن هویت های پژوهشی، تربیتی و تبلیغی طلاب و روحانیون و غلبه بر نگرش های انفکاکی
• تربیت برای تربیت در مقابل تربیت مأموریت گرا؛ تربیت مأموریت گراست که می تواند باری را بردارد و تحولی خلق کند. این تربیت است که می تواند سه گانه پژوهش، آموزش و تبلیغ را به یکدیگر به شکل طبیعی متصل سازد.
• در ضمن تربیت مأموریت گرا می تواند بر احساس عدم هویت کاری و کارویژه ای فائق آید و آن را به طور طبیعی منحل کند.
• گره زدن میدان به کتابخانه و تصرفات عینی به پژوهش راهبرد پیشرو و گره بازکن در عرصه تولید علوم انسانی اسلامی می تواند باشد. رویکردهای نظری و فلسفه مضافی دچار برخی انسدادها هستند.
• معرفی کارگروه های پژوهشکده و ایده های مرکزی شکل‌دهی هر یک.
شایان ذکر است در پایان برخی فرصت های همکاری تربیت شدگان حوزه های علمیه استان سیستان و بلوچستان خصوصا شاغلان به تحصیل در شهر قم برای همکاری با پژوهشکده مورد بررسی قرار گرفت./1370/د102/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
بعضی‌ها فکر می‌کنند طلبه‌ها وضع مالی خیلی خوبی دارند. واقعیت این نیست. خیلی از طلبه‌ها به‌جای منبر، تابستان‌ها کارگری می‌کنند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
لباس طلبگی لباس حساسی است. مردم از طلبه‌ها انتظار دارند. بعضی‌ها هم تصور می‌کنند نباید هیچ اشتباهی از ما سر بزند. یک اشتباه ما باعث می‌شود حیثیت این جایگاه لطمه ببیند. طلبه‌ها خیلی باید مراقبت کنند. بعضی‌ها مثلاً اگر ببینند یک طلبه یک‌بار نمازش را دیر خوانده‌ است، کلاً نماز خواندن را کنار می‌گذارند. هرکس طلبگی را انتخاب می‌کند باید آماده زندگی در شرایط سخت باشد. مردم توقع دارند ساده و خالص زندگی کنیم.
0
0