۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۵۹۰۳۳
پرونده دین، فرهنگ و اوقات فراغت؛

بررسی مسأله دین و اوقات فراغت در خبرگزاری رسا

بررسی مسأله دین و اوقات فراغت در خبرگزاری رسا
اوقات فراغت یکی از بخش‌‎های مهم زندگی اجتماعی است که نقش بسزایی در تربیت نیز دارد و مهمترین اقدام هر تمدن یا حکومتی شیوه پرکردن اوقات فراغت جوانان جامعه است.
به‌ گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بهترین گواه بر اهمیت و نقش به‌سزای اوقات فراغت این است که اسلام برای تفریح و لذت‌های حلال زمانی را اختصاص داده است تا انسان‌ها هم در فعالیت معنوی و هم در فعالیت‌های اقتصادی از شادابی و نشاط کافی برخوردار باشند.
 
مفهوم اوقات فراغت در دنیای مدرن دست خوش تغییر قرار گرفت و وجه افتراق انسان غربی با انسان اسلامی در شیوۀ گذراندن اوقات فراغت و جهت‌دهی به آن است که در راستای دست‌یابی به زندگی سالم به کمک شخص می‌آید. اگر کسی در اوقات فراغت خود مشغولیت‌های ناسالم را انتخاب کند و یا این اوقات طلایی را به بطالت بگذراند، سایر اوقات او نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت و باعث عقب‌ماندگی وی می‌شود.

به‌ همین دلیل رهبر معظم انقلاب در ۶ شهریور ماه سال ۸۴ خطاب به نیرو‌های مقاومت بسیج که یکی از قرارگاه‌های اجتماع جوانان است دستور می‌دهند تا با وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و نهاد‌های ذی‌ربط همکاری کنند و ظرفیت‌های موجود را برای تصحیح روند اوقات فراغت به کار بگیرند.

تفریح و فراغت در رشد نیرو از اهمیت زیادی برخوردار است، بر این اساس هر تمدنی به شیوۀ خود دست به پر کردن وقت جوانان می‌زند. پرداختن به شیوۀ صحیح گذراندن اوقات فراغت، یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب در سبک زندگی اسلامی است تا تعداد بیشتری از جوانان مؤمن انقلابی را در عرصه‌های مختلف کشور مشاهده کنیم.

از این‌رو سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا قصد دارد تا در پرونده‌ای به بررسی اوقات فراغت و بیان تفاوت سبک زندگی غربی و اسلامی در این خصوص، جایگاه و میزان پردازش به آن را در نهاد‌های مربوطه بررسی کرده و راهکار‌هایی برای بهتر گذراندن اوقات فراغت در قالب مصاحبه، گفت‌وگو، یادداشت و گزارش بپردازد./882/ت302/ف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
بارک الله
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۸
خیلی خوبه که به این مسائل میپردازید
ان شاءالله در ادامه بتونیم تمام بهره رو ببریم؛ همانطور که از مطالب قبلی بهره بردیم
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۶
خسته نباشید. اجرکم عند الله
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
درباره رفتارهای نامناسب توضیح دهید.
4
0
ناشناس
Netherlands
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
نگين حلقه دنيا غديره

زمين را گنج بي همتا غديره
1
0
ناشناس
France
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
خیلی خیلی خوبه که به این مسائل می‌پردازید
فقط اگه بگید که زودتر مطالب دیگه‌تون رو هم ارسال کنید خیلی ممنون میشم
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
زحمت کشیدید ر تابستون
0
0