۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۶۵۹۰۴۲
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

امام باقر با ایجاد جریان فکری صحیح جامعه اسلامی را از انحراف نجات دادند

امام باقر با ایجاد جریان فکری صحیح جامعه اسلامی را از انحراف نجات دادند
استاد حوزه علمیه گفت: امام محمدباقر(ع) الگوی کامل تلاش و مبارزه برای اشاعه دین، کلمه حق و راه انداختن جریان فکری صحیح در آن روزگار بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هم‌زمان با فرارسیدن ایام مسلمیه، ویژه‌برنامه شب‌های مسلمیه به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور زائران و عزاداران حسینی به‌صورت زنده در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی بعد از خاطره گویی و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند امام محمدباقر(ع) الگوی کامل تلاش و مبارزه برای اشاعه دین، کلمه حق و راه انداختن جریان فکری درست در آن روزگار بودند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام محمدباقر(ع) با پایه‌گذاری نهضت علمی، جریان فکری برای شیعیان ایجاد کردند؛ حضرت خطاب به جابر می‌فرمایند یا جابر از شیعیان ما نیست مگر کسی که تقوای الهی پیشه کند.

وی افزود: صرف محبت داشتن نسبت به اهل بیت(ع) بیانگر شیعه بودن نیست بلکه شیعه واقعی کسی است که اهل تقوا و عمل صالح باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی بابیان اینکه تقوا دارای دو مرتبه است، عنوان کرد: نازل‌ترین مرتبه تقوا شامل انجام فرایض و ترک محرمات می‌شود، کسی که آغشته و آلوده به گناه است در طریق اهل‌بیت(ع) قرار ندارد بلکه تنها ادعا دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت می‌فرمایند اگر کسی مطیع اوامر الهی بود چنین شخصی دوست ما اهل‌بیت(ع) است در غیر این صورت کسانی که به‌صورت علنی مرتکب معصیت می‌شوند دشمن ما به شمار می‌آیند.

وی گناه و معصیت را به ویروس خطرناک کرونا تشبیه کرد و ادامه داد: همان‌گونه که عقل به انسان حکم می‌کند در برابر ویروس کرونا مسائل بهداشتی را رعایت کنیم به همان صورت تاکید می کند تا از گناه و معصیت اجتناب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی درباره ویژگی صابران، اظهار داشت: حضرت در خصوص صابران می‌فرمایند ایشان اهل انجام فرایض و ترک محرمات هستند؛ شیعه واقعی اهل تولی و تبری است؛ امام محمدباقر(ع) یادگار و احیاگر واقعه عاشورا و جریان کربلا هستند./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات