۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۵۹۰۴۸
معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان خبر داد؛

تدابیر لازم برای شرایط مختلف آموزشی سنجیده شده/ کلاس ها فعلا حضوری است

تدابیر لازم برای شرایط مختلف آموزشی سنجیده شده/ کلاس ها فعلا حضوری است
حجت الاسلام خطاط از آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان در نوزدهم مرداد خبر داد و گفت: تدابیر لازم برای برگزاری مجازی کلاس‌ها و امتحانات در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اعلام زمان آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان، گفت: نوزدهم مردادماه زمان آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان خواهد بود.

برگزاری حضوری کلاس های حوزه علمیه اصفهان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

وی در ادامه افزود: تعیین زمان آغاز سال تحصیلی جدید بر مبنای جدول محاسباتی آموزشی است که تعداد روزهای درسی، تعطیلات و دیگر برنامه‌ها محاسبه می‌شود و پس از تنظیم مورد امضای مدیر حوزه علمیه اصفهان قرار گرفته و به مدارس علمیه و بخش‌های مختلف مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ابلاغ می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان پیرامون نگرانی‌ها برای شیوع ویروس کرونا با توجه به حضوری بودن کلاس‌ها در حوزه علمیه اصفهان، گفت: ما هم در این خصوص نگرانی‌هایی داریم و این در همه کشور وجود دارد، کلاس‌های آموزشی حوزه علمیه اصفهان با رعایت دستورات بهداشتی و پروتکل‌هایی که از سوی مراجع بهداشتی تعیین شده است برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خطاط ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی، رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و دیگر دستورات به مدارس علمیه و طلاب ابلاغ شده است و باید کلاس‌ها با توجه به اینکه فعلا اصفهان در شرایط خطرناک و وضعیت قرمز قرار ندارد حضوری برگزار شود.

تدابیر لازم بهداشتی و برگزاری کلاس ها در شرایط مختلف تدوین و به مدارس ابلاغ شده است

وی با اشاره به اینکه امکان برگزاری حضوری کلاس‌های حوزه علمیه اصفهان با رعایت نکات بهداشتی وجود دارد و فعلا کلاس ها حضوری خواهد بود، تصریح کرد: به هرحال زمان پایان ویروس کرونا مشخص نیست و باید با این شرایط کنار آمد، دستورالعمل‌های بهداشتی خواسته شده و از طرفی برای شرایط مختلف نظیر وضعیت زرد و وضعیت قرمز شیوع کرونا تدابیر لازم اتخاذ شده و دستورالعمل‌های مختلف با توجه به وضعیت شیوع ویروس در استان و شهر اصفهان تدوین و به مدارس ابلاغ شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تدابیر بهداشتی و حفظ سلامت طلاب یکی از دغدغه‌های مهم در برنامه ریزی آموزشی و تحصیلی حوزه علمیه اصفهان بوده است، اظهار کرد: اگر مسؤولان مربوطه نظیر ستاد ملی و استانی کرونا دستور به تعطیلی کلاس‌ها و دروس بدهند مانند چند ماه پیش کلاس‌های حوزه علمیه اصفهان تعطیل خواهد شد، چند ماه پیش هم حوزه اصفهان پیش از بسیاری از مراکز آموزشی و دیگر نهادها و ارگان اقدام به تعطیلی براساس دستور مراجع ذی صلاح بهداشتی کرد.

در صورت اعلام وضعیت قرمز امکان برگزاری امتحانات و کلاس‌ها به صورت مجازی را داریم

حجت الاسلام خطاط خاطرنشان کرد: وضعیتی که اکنون مسؤولان استانی اعلام کرده‌اند وضعیت هشدار است، یعنی رعایت پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری؛ و ما طبق این دستور برنامه ریزی‌های خود را انجام داده ایم و تدابیر لازم برای دیگر شرایط نیز در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تمام شرایط شیوع بیماری کرونا و به ویژه وضعیت قرمز شیوع در استان برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است، تصریح کرد: برگزاری مجازی امتحانات و همچنین برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی در صورت قرار گرفتن استان و شهر اصفهان در وضعیت قرمز تدبیر شده و زیرساخت‌های آن فراهم آمده است و مباحث آن با اساتید و مدیران و مسؤولان مدارس مطرح شده و دستورات لازم به آنها ابلاغ شده است./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
آدم‌ها از ما که درس دین خوانده‌ایم توقع دارند. ما را میانجی بین خودشان و خدا و پیغمبر می‌دادند. باید هر کمکی می‌توانیم به آنها بکنیم. یک‌بار یکی از دوستانم می‌گفت گناهی کرده‌ام، کمکم کن. من هم هرچه می‌دانستم بهش گفتم. درباره توبه و رحمت خدا و اهمیت بازگشت به مسیر درست. من طلبه شده‌ام برای همین چیزها. طلبه کارش این است که تلاش کند خودش آدم شود و دست بقیه را هم بگیرد.
0
0