۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۵۹۰۶۶
معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا فامنین:

دهه ولایت بهترین فرصت برای تبیین و تشریح اسلام ناب است

دهه ولایت بهترین فرصت برای تبیین و تشریح اسلام ناب است
معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: «دهه ولایت» بهترین فرصت برای تبیین و تشریح اسلام واقعی و تشیع است و باید از لحظه لحظه این دهه نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، «نرگس کریمی»، معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین امروز در نشست غدیر به تشریح برنامه های ایام دهه ولایت پرداخت.

کریمی در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن دهه ولایت، عنوان کرد: هر مسلمانی در جای خود وظیفه انتشار مبانی اسلامی را بر عهده دارد و  این وظیفه برای شیعیان بیشتر و حساس تر است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین ادامه داد: در این میان باید واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم توسط شیعیان به جهانیان معرفی و شناسانده شود تا واقعیت تاریخی این امر بر همگان اثبات شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم و تاثیرگذار طلاب در ترویج مبانی دین اسلام به ویژه مذهب حقه شیعه، اظهار داشت: دهه ولایت برای طلاب خواهر و برادر فرصت تبیین و تشریح اسلام واقعی و تشیع است و باید از لحظه لحظه این دهه نهایت استفاده را ببریم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین افزود: همچنین باید بتوانیم جوانان و نوجوانان را با اصل واقعه تاریخی غدیرخم آشنا سازیم بنابراین برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در این دهه مبارک باید افزایش چشمگیری داشته باشد.

کریمی در ادامه به برخی از برنامه های دهه ولایت اشاره کرد و بیان داشت: ان شاء الله در این دهه مبارک سیزده برنامه فرهنگی و مذهبی با همکاری و همراهی مردم، نهادهای فرهنگی، طلاب و... برگزار خواهیم کرد.

این استاد حوزوی خاطرنشان ساخت: هرچه در باشکوه برگزار کردن مراسم های دهه ولایت کارنامه موفق تری داشته باشیم، بی شک در شناساندن دین اسلام به ویژه مذهب شیعه به نسل های جدید موفق تر خواهیم بود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: با توجه به اینکه جامعه در وضعیت خاص و ویژه ای قرار دارد و بسیاری از فعالیت ها به علت بیماری کرونا تعطیل یا معلق شده است، لذا باید بتوانیم برنامه های دهه ولایت را با خلاقیت به اجرا بگذاریم.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از برنامه هایی که در دهه ولایت در نظر گرفته شده است، برگزاری مراسم روز عرفه برای طلاب خواهر است که این برنامه در مساجدی که بعدا اعلام می شود برگزار می گردد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه شعار دهه ولایت؛ «طلوع ولایت» است، گفت: جشن های این ایام مبارک با رعایت موازین بهداشتی به صورت حضوری در این مدرسه علمیه برگزار می شود./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات