۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۵۹۰۸۴
نماینده ولی فقیه در کردستان:

یکی از مشکلات کشور مسأله اشتغال برای نسل جوان است

یکی از مشکلات کشور مسأله اشتغال برای نسل جوان است
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: یکی از مشکلات کشور مسأله اشتغال برای نسل جوان است، بنابراین با ایجاد فرهنگ کار و کارآفرینی می توانیم بر این مشکل پیروز شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز در دیدار با مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان کردستان که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز در جوامع بشری تحول همواره در آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: لذا همین تغییر و تحول زمینه ایجاد ابداعات و مهارت ها را فراهم آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز یکی از مشکلات کشور مساله اشتغال برای نسل جوان است، لذا با ایجاد فرهنگ کار و کارآفرینی می توانیم بر این مشکل پیروز شویم و توطئه های دشمنان در ایجاد جو روانی را از بین ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان داشت: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی، بحث مهارت آموزی نیز وارد فاز جدیدی شد و در این زمینه کارنامه خوبی داریم و می توانیم در سطح جهانی در بحث مهارت و حرفه حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: جایگاه و نقش امام باقر (ع) در توسعه علم و دانش در جهان اسلام غیرقابل کتمان است.

وی تصریح کرد: ایشان در سایه این خدمات خود به رسول ۴۰۰ علم شهره هستند بنابراین طبق آموزه های دین مبین اسلام باید گام هایی در توسعه دانش ها برداشت که توسعه آموزش مهارتی یکی از آنها است.

در ادامه این دیدار، سیدجمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز اظهار داشت: اقلیم کردستان تمایل بسیاری برای تبادل اطلاعات و همکاری در زمینه های فنی وحرفه ای با این استان است.

احمدی افزود: این همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله اعزام نیروی انسانی توانمند از جمهوری اسلامی بویژه استان کردستان برای ارایه آموزش‌های فنی حرفه‌ای به اقلیم کردستان عراق خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت:امام خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب به مهارت آموزی جوانان بسیار تاکید کرده اند، لذا همه باید این خواسته و بخش از بیانیه گام دوم انقلاب را عملیاتی کنیم./1401/پ310/ب1

ارسال نظرات