۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۶۵۹۱۲۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

جنگ رسانه‌ای به سلیمانی‌ها نیاز دارد/ در مسائل فرهنگی بی تفاوت نباشیم

جنگ رسانه‌ای به سلیمانی‌ها نیاز دارد/ در مسائل فرهنگی بی تفاوت نباشیم
ححجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: در جنگ رسانه‌ای به سردار سلیمانی‌ها نیاز داریم که اسوه و آموزگار مقاومت باشند و به مردم درس مقاومت در برابر دشمن را بیاموزند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در نخستین نشست خود با جمعی از نمایندگان رسانه های مکتوب و خبرگزاری های استان، افکار عمومی را قوی ترین کانون قدرت در جامعه معرفی کرد و گفت: همه سعی می کنند افکار عمومی را به اهداف مورد نظر خود جلب کنند.
 
وی با بیان این که باید بدانیم در چه چهارچوبی اطلاع رسانی کنیم، افزود: باید زمین بازی خود را تعریف کنیم تا در زمین دشمن بازی نکنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که امروز ما در کشوری هستیم که شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده و جریان انقلاب چهل سال است پرچم دار یک نهضت ملی، منطقه ای و جهانی شده است، ادامه داد: امروز دشمنان نسبت به موجودیت و کیان خود احساس خطر می کنند.
 
ضرورت حرکت رسانه ای در جهت تقویت جریان انقلاب
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر  این که باید ابزار رسانه را در این جریان و مسیر بکار گیریم، خاطرنشان کرد: نباید خدای ناکرده موضع گیری ما به گونه ای باشد که در زمین دشمن بازی کنیم.
 
امام جمعه ساری بر ضرورت ارتقاء سطح سواد رسانه ای مردم تأکید کرد و گفت: مردم ما باید برای موضع گیری و تحلیل مناسب سواد رسانه ای داشته باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه گاهاً مطالب کذب، گفتارهای نادرست و مطالب سوء در رسانه ها دیده می شود، ادامه داد: رسانه ها باید با احساس مسؤولیت از انتشار شایعات، اکاذیب و مطالب خلاف واقع به شدت پرهیز کنند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز ابزارهای گسترده رسانه ای در اختیار دشمنان ما است، افزود: اما با توکل بر خداوند متعال به طور قطع بر امپراطوری رسانه ای غرب پیروزی خواهیم شد.
 
در جنگ رسانه ای به سردار سلیمانی ها نیاز داریم
 
وی تأکید کرد: در جنگ رسانه ای به سردار سلیمانی ها نیاز داریم که اسوه و آموزگار مقاومت باشند و به مردم درس مقاومت در برابر رسانه های دشمن را بیاموزند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی، رسانه های مازندران را نجیب و بصیر معرفی کرد و گفت: رسانه ها باید اولویت های استان را تعیین کنند تا مسؤولان به آنها بپردازند.
 
نظارت مستمر و بستر سازی برای تقویت تولید، راه حل مشکلات اقتصادی
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و با بیان این که تنها برخورد با افسارگسیختگی ها کافی نیست، افزود: باید در کنار نظارت دقیق، بسترهای لازم را به منظور رونق تولید در کشور فراهم کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که رسانه ها باید هر چه بیشتر برای تحقق شعار سال تلاش کنند، گفت: اقتصاد بر پایه عرضه و تقاضا است و مسؤولان باید تولید را آسان کنند.
 
وی با تأکید براین که جریان انقلاب و تقویت این جریان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: رسانه ها در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نیز تلاش کنند.
 
نباید در حوزه مسائل فرهنگی بی تفاوت و بدون استراتژی باشیم
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا که در خصوص بی توجهی دولت به مسائل فرهنگی و دغدغه مراجع، علما و روحانیت پرسید، گفت: باید فرهنگ ناب، سالم و دینی در جامعه تقویت و گسترش پیدا کند.
 
وی با تأکید بر این که نباید در حوزه مسائل فرهنگی بی تفاوت و بدون استراتژی باشیم، خاطرنشان کرد: همچنین نباید به گونه ای عمل شود که موجب تقویت فرهنگ معارض در جامعه کشور شود.
 
رسانه ها در انتشار و انعکاس اخبار انصاف، حق و عدالت را رعایت کنند
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که یکصدایی برای برای جامعه مضر است و باید تضارب آراء در جامعه وجود داشته باشد، افزود: رسانه ها باید در انتشار و انعکاس اخبار انصاف، حق و عدالت را رعایت کنند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مسؤولان نیز باید در نگاه به رسانه ها انصاف داشته باشند و نباید حب و بغض ها را در روابط خود دخالت دهند، ادامه داد: همچنین مازندران باید یکپارچه و دو بال متوازن باشد.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به شرایط کرونایی کشور اشاره کرد و با بیان این که توصیه های ستاد کرونا برای ما یک اصل شرعی است، افزود: عید غدیر و ماه محرم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و کارشناسانی باید به بررسی پروتکل های بهداشتی بپردازند که ضرورت مسائل معنوی و عاشورایی را درک کنند.
 
وی همچنین بر ضرورت تقویت وحدت و انسجام در کشور با هدف تقویت نظام و انقلاب تأکید کرد و گفت: باید تقویت جریان انقلابی با هدف حفظ مصالح ملی و استانی نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر تقویت نقاط مشترک بر ضرورت پیگیری مشکلات و مسائل مربوط به مطبوعات و رسانه ها از سوی متولیان امر تأکید کرد./950/پ202/ق
ارسال نظرات