۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۶۵۹۱۲۱
بادامچیان:

تعرض جنگنده‌های تروریست‌های آمریکا نباید بی‌پاسخ بماند

تعرض جنگنده‌های تروریست‌های آمریکا نباید بی‌پاسخ بماند
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با محکوم کردن ماجراجویی های اخیر آمریکا در منطقه اظهار داشت: تعرض جنگنده‌های تروریست‌های آمریکا نباید بی پاسخ بماند و بی پاسخ هم نخواهد ماند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب با محکوم کردن ماجراجویی های اخیر آمریکا در منطقه اظهار داشت: تعرض جنگنده های تروریست های آمریکا نباید بی پاسخ بماند و بی پاسخ هم نخواهد ماند. تهدید هواپیمای مسافری ایران، سند درماندگی ترامپ در منطقه است.

* نقض اصول مسلم حقوق بین المللی

وی با اشاره به اعتراف سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا در منطقه ـ سنتکام ـ افزود: آمریکایی ها باید پاسخ بدهند در آسمان سوریه چه می کنند؟ حضور آنها در خاک سوریه تجاوز و اشغالگری است. این اقدام، مصداق بارز و انکارناپذیر نقض اصول مسلم حقوق بین المللی است و بالاخره افکار عمومی جهان می پرسند تا کی باید دولت آمریکا، نقض اصول حقوق بین المللی کند و تجاوز به کشورها و فضای آنها نماید و خود را قلدرانه، مصون از تجاوزات بیابد و به تجاوزات ادامه دهد.

بادامچیان گفت: اگر با این سرکشی های بین المللی مقابله نشود، صلح و امنیت بین المللی کاملا به خطر می افتد. دولت بویژه وزارت خارجه باید از همه ظرفیت های حقوقی و قضایی بین المللی برای مقابله با نقض آزادی و امنیت پرواز هواپیماهای غیرنظامی استفاده کند و در بالاترین سطح، تجاوز آمریکا را محکوم و خسارت وارده را مطالبه نماید. این ماجراجویی مصداق بارز نقض حقوق بشر است. بایستی آسیب های جدی جسمی و روحی آن در مراجع ذیصلاح داخلی با جدیت پیگیری شود.

* هشدار جدی به نظامیان تروریست آمریکا

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر عراق اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب در این دیدار تأکید کردند ما ترور سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس را فراموش نمی کنیم و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی ها خواهیم زد. این یک هشدار جدی به نظامیان تروریست آمریکا در غرب آسیاست. آنها تا دیر نشده باید منطقه را ترک کنند وگرنه توسط نیروهای مقاومت اخراج خواهند شد. ترامپ ناچار است شکست را بپذیرد. نباید به اعتراف لئون پانه تا وزیر جنگ رژیم تروریست آمریکا: ترامپ تقریباً در همه جبهه ها علیه ایران شکست خورده است و اوضاع در آمریکا، آشفتگی غیرعلنی یافته است.

وی افزود: ظرف یک هفته هفت حادثه آسیب آور جدی در داخل خاک آمریکا اتفاق افتاده است. از انفجار در ناو آمریکایی تا آتش سوزی در بزرگ ترین کارخانه فولاد و این در حالی است که مردم آمریکا هر روز پرچم این کشور را در خیابان ها آتش می زنند و نمادهای نژادپرستی را به زیر می کشند و خشم و نفرت خود را از حکام کاخ سیاه واشنگتن اعلام می کنند.

بادامچیان در ادامه گفت: رژیم آمریکا به جای پاسخ صحیح به ملت آمریکا و حل مشکلات، به دروغگویی و سرکوب شدید مردم اقدام کرده است و در مدت دو ماه اخیر، آنچه برای مهار لازم دانسته انجام داده است ولی روز به روز اوضاع آمریکا آشفته تر و وخیم تر شده و می شود.

* پدیدآمدن قدرت جدید در جهان

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره جوسازی های غربی ها و برخی عناصر غربزده در داخل کشور درباره موافقت نامه راهبردی ایران و چین گفت: ایران اسلامی، مستقل و بر مبنای منافع ملی و مصالح کشور تصمیم گیری کرده و می کند. آمریکایی ها به شدت عصبانی و ناراحت هستند و همدستان استعماری آمریکا نیز به تبعیت از آمریکا، خشمگین هستند. زیرا اتحاد و ارتباطات گسترده ایران، روسیه ، چین و هند، قدرت عظیمی در جهان پدید می آورد که نیمی از جمعیت جهان را در بر می گیرد. خنده آور است که آمریکایی ها و همدستان اروپایی و آسیایی آنها برای ایران دلسوزی می کنند که مبادا استقلال همه جانبه اش را از دست بدهد. گویا فراموش کرده اند سوابق استعماری و استکباری آنها در رابطه با ایران تا چه حد به ایران آسیب زده و هنوز هم آنها در پی سلطه بر ایران می باشند.

وی افزود: ایران با رهبران این کشورها در تعامل برای ایجاد قدرتی جهانی در برابر بحران شدید آمریکا و کرونا، آنچه مصلحت خود بداند عمل خواهد کرد.

* اثر مبنایی انتصاب ها و انتخابات مجلس یازدهم

بادامچیان در ادامه با اشاره به انتصاب ها و انتخابات مجلس یازدهم، آنها را مربوط به نمایندگان مجلس دانست و اظهار داشت: نتایج هرکدام از این انتصابات در پایان سال اول مجلس یازدهم برای تصمیم گیری سال آینده مجلس، اثر مبنایی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: حزب مؤتلفه اسلامی از مسئولان منتخب نمایندگان می خواهد بر مبنای بیانیه گام دوم اقدام کنند و مشکلات ملت و کشور را حل نمایند. بطور مثال دیوان محاسبات، جایگاه مهم و سرنوشت ساز در اصلاح امور کشور است. بازوی نظارتی و مراقبتی مجلس در همه حوزه هاست. پاسداری از بیت المال و درآمد و هزینه کشور اسلامی به عهده آن است.

* ضرورت تحول در دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها

بادامچیان گفت: انتظار ما این است که تحولی عمیق و همه جانبه در دیوان محاسبات پدید آید که موتلفه اسلامی در طول سال های گذشته و توسط بزرگانی چون عسگراولادی و حبیبی و مواضع هفتگی دبیرکل همواره بر آن تأکید کرده است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در این زمینه سخنان خود را با طرح این پرسش ها ادامه داد: آیا دیوان محاسبات مراقبت خواهد کرد که حقوق های نجومی پایان یابند؟ جلوی هزینه های بی رویه و بدون دلیل را خواهد گرفت؟ جلوی اختصاص های بی رویه بودجه برای واردات غیرضروری را خواهد گرفت؟ متخلفان از بودجه و ردیف بودجه و سوء استفاده کنندگان از بیت المال را شناسایی خواهد کرد؟ و آنها را به دستگاه های قضایی تحویل خواهد داد؟ آیا جلوی هرزرفت بودجه کشور و منابع کشور را خواهد گرفت؟ و مهم تر از همه، آیا در تفریغ بودجه سالانه ـ از جمله تفریغ بودجه 98 ـ اقدام اساسی خواهد کرد؟

وی افزود: مؤتلفه معتقد است سند بودجه، تعیین کننده دریافت و پرداخت کشور در اقتصاد عمومی کشور می باشد و دیوان محاسبات با گستردگی خود وظیفه دارد که در تفریغ، همه نقاط مثبت و منفی را برای نمایندگان ملت، تشریح و شفاف نماید. مؤتلفه منتظر است تا نتیجه اقدامات دوره جدید دیوان محاسبات را مشاهده کند.

* بودجه سنگین مرکز پژوهش ها منطبق با خدماتش نیست

بادامچیان همچنین درباره مرکز پژوهش های مجلس تأکید کرد: مرکز پژوهش ها نیاز به تحولی گسترده براساس گام دوم و بیانات مقام معظم رهبری در 14/3/99 دارد. که اگر بتواند از همه صاحب نظران دلسوز استفاده کند و طرح ها و لوایح مجلس را با نظر کارشناسی و راهبردی که مسایل را حل و فصل کند، بررسی و به نمایندگان، تحلیل های صحیح و دقیق بدهد، می توان امیدواری به آن یافت. بودجه بسیار سنگین مرکز پژوهش ها منطبق با خدماتی که می دهند نیست. ما امیدواریم شاهد این تحول باشیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان با تأکید بر استفاده از فرصت روز عرفه برای خلوت و مناجات مؤمنین با خداوند، با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان اظهار داشت: امسال با افزایش امور خیر و کمک های مردمی به امداد مؤمنانه کمک بیشتری بدهند تا برکات الهی، مشکلات موجود را برای مردم آسان نماید./998/د102/ق

ارسال نظرات