۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۱۷۹
محی الدینی تشریح کرد:

دعوت از مردم برای مشارکت در پویش«فقط به عشق علی»/چالش عیادت مجازی

دعوت از مردم برای مشارکت در پویش«فقط به عشق علی»/چالش عیادت مجازی
دبیر پویش #فقط به عشق علی گفت: در این پویش از مردم دعوت میکنیم که از کارهای خیری که انجام می دهند محتوا تهیه و در بسترهای این پویش منتشر کنند.

 به گزارش خبرگزاری رسا، نشست خبری پویش #فقط به عشق علی با حضور خانواده شهید مهدی قاضی خانی در سالن اجتماعات خبرگزاری مهر برگزار شد.

محمدرضا محی الدینی دبیر این پویش گفت: پویش‌ها در موقعیت‌های مختلفی با هدف راه انداختن یک موج اجتماعی در فضای عمومی به وجود می آیند و هر چه مشارکت‌ها در این پویش‌ها بیشتر باشد همدلی و تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت یک پویش زمانی موفق است که هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی پرتوان باشد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۷ پویش #فقط به عشق علی توسط تعدادی از فعالان اجتماعی و رسانه‌ای که عاشق اهل بیت و امیرالمومنین (ع) بودند با شعار «یک کار خوب در عید غدیر» شروع به کار کردند. از همان ابتدا استقبال برای این پویش بسیار خوب بود و افراد و گروه‌های مختلفی در آن شرکت کردند به طوری که عید غدیر پارسال بیش از ۵۰ هزار توئیت با این هشتگ زده شد و ۷ روز ترند اصلی توئیتر شد.

محتوای ارسالی هم حدود چند هزار کار نیک بود که درآن از هر سلیقه‌ای شرکت داشتند و اتفاقاً یکی از ویژگی‌های پویش‌های مردمی این است که محدود یه طیف خاصی نیست علاوه بر این شرکت در این پویش محدود به کشور ایران نبود و از کشورهای سوئد، انگلستان، مکه و کشورهای دیگر هم محتواهایی با مضمون کار خیر ارسال شد.

محی الدینی ادامه داد: منظور ما از کار خیر فقط محدود به کار خیر مالی نیست و هر کاری را شامل می‌شود همانطور که حکومت علی (ع) هم تنوع کار خیر بسیاری داشت. تلاش ما این است با توجه به اینکه امسال به دلیل کرونا کام مردم تلخ شده است با همکاری و همدلی بیشتر کمی از تلخی این روزها بکاهیم.

وی در پایان گفت: چندی پیش دبیرخانه‌ای برای این پویش تشکیل شد که در آن افراد به صورت داوطلب و بدون چشمداشت مالی در جلسات آن شرکت می‌کنند و در آنجا برای هر چه بهتر برپا شدن این پویش تصمیماتی گرفته می‌شود.پویش #فقط به عشق علی در چهار حوزه تصویر، ارتباطات، فضای مجازی و فضای حقیقی فعالیت دارد که در همه این چهار حوزه ما از مردم دعوت می‌کنیم از کار خیر خود برای ما بگویند و دیگران را هم به انجام کار خیر تشویق کنند. هدف ما از نشان دادن کارهای نیک در یک پویش ریا نیست بلکه نوعی امر به معروف است که مردم یکدیگر را به انجام کار خیر دعوت کنند. پویش #فقط به عشق علی سال گذشته در فضای اینستاگرام و تویئتر جزو پویش‌های برتر کشور شد.

آرتا آمالی از فعالان این پویش گفت: امسال سومین سال است که پویش #فقط به عشق علی راه اندازی شده و شروع این پویش هم توسط یکسری جوان بود که در محلات مختلف با شعار فقط به عشق علی مشغول به انجام کارهای نیک شدند و کم کم آن را گسترش دادند. سعی ما در این پویش این است که مردمی بماند و اگر قرار است سازمان یا نهاد دولتی مشارکت کند بدون نام و اسم حضور داشته باشد تا پویش از شکل مردمی خارج نشود. هدف اصلی ما این است که مردم از کار خیرشان برای ما بگویند و بقیه را به انجام کار خیر دعوت کنند به همین مننظور «چالش دعوت» را طراحی کردیم که در آن از نوجوانان دعوت می‌کردیم تا با گرفتن ویدئو از خیر کار خیری که انجام دادند بگویند و دوستان شأن را به انجام کار خیر دعوت کنند.

وی افزود: «چالش عیادت مجازی» هم از دیگر چالش‌های این پویش است که در این چالش با بیمارستان‌ها، پرستاران و چهره‌های شناخته شده مختلفی هماهنگ کردیم تا از طریق پیچ شخصی خود برنامه‌های دیدو بازدید با بیمارانی که این روزها در بیمارستان بستری هستند و به دلیل کرونا امکان عیادت ازآنها نیست، تدارک ببینیم.

آمالی در پایان گفت: این پویش از عید قربان تا عید غدیر فعال است و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را همراه با هشتگ فقط به عشق علی در کانال تلگرام اینستاگرام، توئیتر، پیام رسان سروش، بله و ایتا با آدرس faghatbeeshgheali@ منتشر کنند.

در پایان این برنامه هم همسر و دختر شهید قاضی خانی مدافع حرم سخنان کوتاهی در خصوص در خصوص این پویش بیان کردند.

ارسال نظرات