۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۵۹۲۱۶

برگزاری مراسم روز عرفه در حرم مطهر رضوی

برگزاری مراسم روز عرفه در حرم مطهر رضوی
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: امسال با رعایت موازین بهداشتی مراسم دعای روز عرفه خیلی کوتاه، حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در صحن جامع رضوی برپا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در خصوص برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز عرفه، گفت: روز عرفه از یک طرف مرتبط با معرفت و شناخت و توحید و خداپرستی است و از یک طرف تداعی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و قیام توحیدی و الهی ایشان است.

وی با بیان اینکه همه ساله دعای روز عرفه در سطح کشور و حرم مطهر رضوی برگزار می‌شده است، افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا قطعا محدودیت‌هایی برای برگزاری این مراسم‌ها به‌دنبال دارد که ما در مجموعه حرم مطهر رضوی خود را موظف می‌دانیم که تمام موازین و مقررات بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنیم.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: امسال با رعایت موازین بهداشتی مراسم دعای روز عرفه که همه ساله در زمان طولانی‌تری برپا می‌شد خیلی کوتاه و حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در صحن جامع رضوی و سایر صحن‌ها از طریق صوت و تصویر برگزار می‌شود که سخنران این مراسم حجت الاسلام میرباقری است.
 
حجت الاسلام گنابادی‌نژاد بیان کرد: قرائت دعای عرفه با نوای اسلامشهر و مداحی‌ها با نوای احمد واعظی و علی ملائکه انجام می‌شود و شروع برنامه هم از ساعت ۱۶ و ۳۰ روز پنجشنبه خواهد بود.

او تصریح کرد: تقاضا داریم کسانی که قصد شرکت در مراسم را دارند با رعایت فاصله اجتماعی و با استفاده از ماسک در مراسم حاضر شوند کسانی که مبتلا هستند از شرکت در مراسم پرهیز کنند و کسانی که بستگان آن‌ها مبتلا شدند و با آن‌ها ارتباط داشتند نیز رعایت کنند البته مراسم این روز برای استفاده دیگر هموطنان از طریق فضای مجازی، رسانه‌ها و تلویزیون اینترنتی رضوی تی وی نیز پخش می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در خصوص برنامه‌های روز عید قربان، تاکید کرد: مراسم‌های روز عید قربان هم شامل سخنرانی و مراسم جشن برگزار می‌شود مهم‌ترین برنامه ما آغاز جشن‌های دهه ولات است که در شب جمعه بعد از نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود، اما برنامه نماز روز عید با ستاد اقامه نماز جمعه است. 
ارسال نظرات