۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۵۹۲۴۳

ارتحال دبیرکل شورای عالی امور مسلمانان زیمبابوه

ارتحال دبیرکل شورای عالی امور مسلمانان زیمبابوه
«مصطفی پاتیا» دبیر کل شورای عالی امور مسلمانان زیمبابوه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، «مصطفی پاتیا» دبیر کل شورای عالی امور مسلمانان زیمبابوه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستانی در شهر بولاوایو دعوت حق را لبیک گفت.

در ویدیویی که از وی در آخرین ساعات حیات ایشان بجا مانده، وی برادران و خواهران مسلمان را به جدی گرفتن این بیماری مهلک و رعایت دستورالعملهای بهداشتی فرا می خواند.

شایان ذکر است نامبرده پلیس بازنشسته بوده و پس از فوت سلطان آدم سلامو رییس شورای عالی امور مسلمانان زیمبابوه طی انشقاقی که در این شورا در تعیین جانشین وی پدید آمد خود را « دبیرکل شورای عالی امور مسلمانان زیمبابوه» خواند، ولی گویا هیچگاه از سوی حکومت جدی گرفته نشد و تنها در حد یک شخصیت نسبتاً شناخته شده تنها در منطقه بولاوایو حضور داشت در حالی که شیخ اسماعیل دعا به عنوان رییس شورای عالی امور مسلمانان زیمبابوه از سوی دولت به رسمیت شناخته شده و در نشستهای رسمی که با حضور رییس جمهور برگزار می شود، شرکت فعال دارد.

آن مرحوم در آذر ماه سال 97 به دعوت حوزه علمیه قم و همراه با جمعی از علما و شخصیتهای آفریقایی سفری به ایران و مناطق سنی نشین استان گلستان داشته و با آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان و برخی علمای اهل سنت دیدار داشته است.

همچنین، آقای پرنس شیری ( Perrance Shiri) وزیر اراضی، کشاورزی،آب و اسکان مجدد روستایی[1] دولت زیمبابوه امروز درگذشت. اگر چه تا این لحظه علت مرگ وی بطور رسمی از سوی رسانه ها اعلام نشده است، اما به سبب فوت چند روز قبلِ راننده وی بر اثر بیماری کرونا، گمانه زنی ها به سمت مرگ وی بر اثر این بیماری شدت یافته و از سوی برخی رسانه های داخلی و محلی اعلام شده است.

شایان ذکر است وی ژنرال بازنشسته و به مدت 25 سال فرمانده کل نیروی هوایی ارتش زیمبابوه بوده که در جریان برکناری رابرت موگابه در سال 2017 نقشی کلیدی بر عهده داشته است.

[1] Lands, Agriculture, Water and Rural Resettlement Minister

نویسنده: رايزني فرهنگي ايران در زيمبابوه

ارسال نظرات