۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۶۵۹۲۶۵
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای تعطیلی تربیت دینی/ توجه ویژه مؤمنان به دستورات بهداشتی

تلاش دشمن برای تعطیلی تربیت دینی/ توجه ویژه مؤمنان به دستورات بهداشتی
حجت الاسلام باطنی با بیان اینکه دشمن برای تعطیلی تربیت دینی برنامه دارد، گفت: رعایت دستورات بهداشتی دستور شرع است و مؤمنان بیشتر از دیگران به آن توجه دارند.

حجت الاسلام علیرضا باطنی جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اهمیت برگزاری مراسمات دینی و فضیلت‌های دعای عرفه و برگزاری مراسم پرفیض این روز با رعایت دستورات بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی و تصریح وزارت بهداشت بر امکان برگزاری مراسمات، به دلیل مطالبه مردم در این خصوص، گفت: ویروس کرونا یک مشکل جهانی است و کشور ما هم مانند دیگر نقاط جهان ماه‌ها است درگیر این ویروس منحوس است.

وی در ادامه افزود: اوایل که این ویروس در کشور شیوع پیدا کرد نقطه نظرات مختلفی در خصوص چگونگی پیشگیری و مقابله با آن مطرح می‌شد، ولی به تدریج آشنایی اجمالی نسبت به این ویروس، روش‌های انتقال و روش‌های پیشگیری از آن پیدا شد و کشورهای مختلف تدابیری برای آن در نظر گرفتند.

مراسمات معنوی در عین رعایت دستورات بهداشتی برگزار می شود

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به دستورات بهداشتی و تعیین پروتکل‌های بهداشتی در کشورهای مختلف از جمله ایران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: توصیه های بهداشتی به مردم ارائه و فعالیت های روزانه و اجتماعی مردم در دنیا شروع شده است و در کشور ما نیز با نوشتن دستورالعمل‌های مشاغل گوناگون، فعالیت آنها آغاز شده است.

حجت الاسلام باطنی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش شیوع و آمار ابتلا به ویروس کرونا هستیم و این نشان دهنده ضرورت مراقبت جدی و بیشتر در خصوص مقابله با این ویروس است، اما همانطور که معاش مردم دارای اهمیت است و رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در فعالیت‌های معیشتی و کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی افراد مهم است، رعایت این دستورات در عین تأمین نیازهای معنوی مردم می‌تواند در این خصوص مؤثر و پاسخگوی مطالبه مردم باشد.

برگزاری مراسمات دینی نظیر روز عرفه خواسته مردم است

وی با بیان اینکه فعالیت های دینی و مذهبی نظیر مراسم روز عرفه برای ادامه حیات معنوی مردم لازم و خواسته مردم برگزاری این مراسمات است، تصریح کرد: جامعه ما یک جامعه دین مدار است و خواسته‌های مؤمنین و متدینین ما هم باید مورد توجه قرار بگیرد، بر همین مبنا دستگاه‌های رسمی و مسؤول در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه برگزاری مراسمات دینی و مذهبی را صادر کرده‌اند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نظر مسؤولان مربوطه به ویژه وزیر بهداشت نسبت به امکان برگزاری مراسمات مذهبی و معنوی در کنار رعایت دستورات بهداشتی، خاطرنشان کرد: همانطور که جسم ما و بدن ما و گذران زندگی ما باید مورد توجه قرار بگیرد روح و معنویات ما هم همینطور است، پیشگیری و درمان نه فقط از راه‌های بهداشتی و توصیه‌های پزشکی امکان پذیر است بلکه معنویت و افزایش روحیات معنوی و توجهات معنوی نیز در زندگی انسان و سلامت روحی و جسمی انسان اثرگذار است.

حجت الاسلام باطنی در ادامه افزود: باید تلاش کنیم در کنار رعایت دستورات بهداشتی و حفظ سلامت جسمی مردم، شرایط سلامت معنوی و روحی مردم را هم فراهم آوریم و برگزاری مراسمات دینی در این خصوص بسیار مؤثر است و به سلامت جامعه کمک می‌کند و افراد با روحیه قوی و توان روحی و جسمی توأمان به مقابله و جنگ با این ویروس خواهند رفت.

نباید از تأمین نیازهای معنوی و روحی جامعه غفلت کرد

وی با بیان اینکه عده ای از طریق فضای مجازی و برخی رسانه‌های معاند و بیشتر رسانه‌های بیگانه می‌خواهند با مطرح کردن شبهات مانع برگزاری مراسمات مذهبی و معنوی شوند، اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد مغرض و ناآگاه نیز در دام رسانه‌ای دشمن قرار می‌گیرند و این شبهات و حرف های نابجا را تکرار می‌کنند و دشمنان خواستار این هستند که مراسمات مذهبی، اماکن مقدسه و مساجد به تعطیلی کشیده شوند تا آثار فرهنگی اجتماعی آن در جامعه کاسته شود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان مبارزه با شیوع بیماری کرونا در کنار فعالیت‌های اجتماعی، معیشتی، اقتصادی و معنوی را ممکن دانست و گفت: همانطور که می‌توان کسب و کار و مشاغل را در عین رعایت دستورات بهداشتی انجام داد مراسمات دینی و مذهبی را هم می‌توان برگزار کرد و مردم مطالبه جدی در این خصوص دارند.

حجت الاسلام باطنی با تأکید بر رعایت دستورات بهداشتی در مراسمات مذهبی و مجامع دینی، افزود: باید مراسمات مذهبی نیز مانند دیگر فعالیت‌های اجتماعی برگزار شود تا مردم نیازهای معنوی خود و خواسته‌های دینی خود را تأمین کنند.

مخالفین برگزاری مراسم عرفه و مراسمات دینی اهل این مراسم‌ها نیستند

وی ادامه داد: برخی فضا سازی‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای دشمن در خصوص مراسمات دینی نظیر دعای عرفه و ماه محرم بی مورد و بی اثر است، کسانی که در خصوص این مسائل مشغول جوسازی هستند باید پاسخ دهند اصلا اهل این مراسمات هستند یا اینکه تنها می‌خواهند شبهه پراکنی کنند؟

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به برخی تلاش های دشمنان و معاندین برای تعطیلی مراسمات مذهبی در ایام مختلف، تصریح کرد: کسی می‌تواند پیرامون برگزاری یا عدم برگزاری مراسمات دینی صحبت کند که ارتباطی با دین و مراسمات دینی داشته باشد، نه اینکه کسانی که به کلی با دین و مباحث دینی و مراسمات دینی بیگانه هستند به بهانه سلامت مردم دروغ پردازی کرده و خواستار تعطیلی مراسمات دینی شوند.

حجت الاسلام باطنی به انقیاد مؤمنین و متدینین به انجام وظایف شرعی اشاره کرد و گفت: استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی یکی از مسائل شرعی هست که امروزه از سوی رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید و علما مطرح شده است و قطعا این پایبندی مؤمنین به دستورات شرعی موجب می‌شود در خصوص حفظ سلامتی خود و دیگران دستورالعمل‌های لازم را رعایت کنند.

متدینین توجه ویژه خود به دستورات دینی را در مراسم روز عرفه نشان خواهند داد

وی با اشاره به عظمت دعای عرفه در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: در برگزاری دعای عرفه و حضور پرشور مردم در این دعا در عین رعایت دستورات بهداشتی و توجه به حفظ سلامتی خود و دیگران، مردم کشور و جهانیان شاهد خواهند بود، مؤمنین و متدینین بیشتر از هر قشری دستورات بهداشتی را رعایت می‌کنند و کسی حق ندارد به افرادی که بیشترین توجه به دستورات بهداشتی را دارند بگوید شما حق ندارید مراسم مذهبی برگزار کنید و باید مراسمات دینی و معنوی را تعطیل کنید.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تلاش ها برای تعطیلی مراسمات دینی را یک نوع دین ستیزی و تلاش برای مقابله با شعائر دینی برشمرد و اظهار کرد: برخی جریانات و افراد از هر بهانه ای برای حمله به دین و مسائل دینی استفاده می‌کنند و همواره در تلاش هستند تا مراسمات مذهبی تعطیل شود تا روشنگری و عوامل صلابت و سلامت فکری و بصیرت جامعه که همین باورهای دینی و قدرت دینی است، تعطیل شود تا روحیه سلحشوری و مقاومتی که از طریق مراسمات مذهبی منتقل می‌شود از میان برداشته شود و قطعا این توطئه‌های دشمنان بی اثر خواهد شد./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات