۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۵۹۲۷۲
مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران:

مردم در برگزاری مراسمات مذهبی تسلیم جوسازی های دشمن نمی شوند

مردم در برگزاری مراسمات مذهبی تسلیم جوسازی های دشمن نمی شوند
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان گفت: مردم مؤمن ایران بدون توجه به جو سازی های دشمن مراسمات مذهبی را برگزار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فضیلت روز عرفه، گفت: دهه اول ذی‌قعده، دهه تکامل و تقرب انسان به‌سوی خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه روز عرفه ویژگی‌های خاصی دارد، ادامه داد: در فضیلت شب و روز عرفه همین بس که گفته‌شده اگر کسی شب‌های قدر آمرزیده نشد تنها امیدش به آمرزش شب و روز عرفه باشد؛ بنابراین شب و روز عرفه ازلحاظ فضیلت، اجابت دعا و عنایت پروردگار به بندگانش هم‌وزن ایام قدر است.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان عرفه را روز عرفان و معرفت دانست و اظهار داشت: انسان در روز عرفه می‌تواند باخدای متعال ارتباط برقرار کند؛ دعای عرفه با مضامین بلند و عمیقی که دارد سراسر خداشناسی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: انسان در این روز با دعا و تضرع به درگاه حضرت حق باید به حدی برسد که بتواند کلام امام حسین(ع) را با قلب باطن درک کند در این صورت هر جای عالم را بنگرد فقط خدا را می‌بیند؛ بنابراین فلسفه و حکمت روز عرفه رسیدن انسان به اوج معرفت و قرب الهی است.

وی با تأکید بر اینکه ایام ذی‌حجه را باید مغتنم دانست، گفت: ماه ذی‌قعده و دهه اول ماه ذی‌حجه بهار چله‌گیری است چراکه حضرت موسی کلیم‌الله در این ایام به کوه طور رفت و در آنجا به مناجات پرداخت بنابراین روز عرفه پایان چله و اوج معرفت انسان به خداوند متعال و عید قربان روز قربانی کردن هر آنچه غیر خداوند یعنی هوای نفس و بت‌های غیر الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان بابیان اینکه انسان مقرب در برابر شدائد و سختی‌ها مقاوم و صبور است، اظهار داشت: توکل و توسل به خداوند متعال مقاومت انسان را در مصائب و مشکلات افزایش می‌دهد به همین جهت دشمنانی که سعادت مسلمانان و بندگان الهی را نمی‌خواهند بخصوص انقلاب اسلامی که جلوه اسلام ناب و جلوه تشیع است برای همین با برگزاری چنین موقعیت‌هایی که می‌تواند جامعه اسلامی را مقاومت کند به مبارزه برمی‌خیزند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: درنتیجه این قرب و نزدیکی سبب بالا رفتن قدرت روحی و حتی جسمی انسان در برابر بلاهای مختلف ازجمله کرونا خواهد بود و چون دشمنان سلامت مسلمانان را نمی‌خواهند با مراسمات محرم و عرفه مخالفت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان عنوان کرد: به‌طورقطع مردم مؤمن و انقلابی ایران همانند شب‌های قدر مراسمات مذهبی پیش رو را برگزار و جهان را متعجب خواهند کرد؛ ملت مؤمن ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات شرکت کرده و به جوسازی‌های بیگانگان توجهی نخواهند کرد./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات