۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۵۹۲۸۰
امام جمعه موقت کرمانشاه:

دشمن به دنبال تضعیف فلسفه امامت و ولایت در افکار جوانان است

دشمن به دنبال تضعیف فلسفه امامت و ولایت در افکار جوانان است
حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: دشمنان با تمام قدرت به دنبال زیرسؤال بردن مسأله امامت هستند و می کوشند که این بخش بزرگ از اسلام را در افکار جوانان کم رنگ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، گفت: اسلام، دین پویایی و سرزند گی است و سکون و ایستایی در آن هرگز معنا و مفهومی ندارد.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: از سوی دیگر اسلام تنها دینی است که براساس مقتضیات زمان به فرموده رسول اکرم (ص) پیش می رود و این بدان معناست که اسلام هرگز در تونل زمان متوقف نمی شود و برای هر دوره و زمانی دستورات خاصی و زنده خود را دارد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: همین عظمت اسلام باعث شده است که منافقان و دشمنان این دین از فرصتی برای ضربه زدن به آن استفاده کنند و امروز شاهد شدت گرفتن این حملات از سوی بدخواهان علیه دین رسول الله هستیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر ادامه داد: امروز جهان اسلام شاهد برگزاری دعای عرفه در سراسر بلاد مسلمین است و علیرغم بیماری کرونا این دعا همچنان به قوت خود باقی است و مومنین هرگز اجازه خوشحالی را به دشمنان خدا و اسلام را نخواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: با این حال باید گفت که رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مومنین حاضر در دعای عرفه در 100 مسجدی که برای برگزاری این ادعیه مبارک انتخاب شده است به خوبی رعایت می شود.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه ولایت گفت: دهه ولایت دهه حقانیت امامت و ولایت در جهان اسلام است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید متولیان دینی و فرهنگی مبانی ولایت و امامت را برای نسل های جوانان تحلیل و تفسیر کنند، گفت: از حوزویان، روحانیون و طلاب به ویژه مبلغین دینی می خواهیم که دهه ولایت را فرصت مغتنمی برای تحلیل فلسفه امامت و ولایت بدانند و در این ایام مبارک نسبت به تحلیل وجوب امام در اسلام به ویژه شیعه اهتمام کامل بوزرند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: امامت همان ادامه دهنده راه نبوت و کامل کننده دین اسلام می باشد و بی شک اگر رسول اکرم امامت را بعد از خویش انتخاب نمی کردند، اکنون اسلام رنگ و چهره ای بسیار متفاوت دیگری داشت.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: با امامت و استمرار ولی دین، اسلام به راه خود که همان پویایی بود ادامه داد و علیرغم دشمنی های خلفای جهان اسلام، ولایت همچنان راه خود را در جهان اسلام ادامه داد و این خود زمینه ساز تکمیل این دین آسمانی شد.

این استاد حوزوی اظهار داشت: با این حال در این روزها دشمنان با تمام قدرت به دنبال زیرسؤال بردن مساله امامت و ولایت هستند و می کوشند که این بخش بزرگ از اسلام را در افکار جوانان مسلمان به ویژه شیعی کم رنگ کنند که به حول و قوه الهی هرگز در عملی کردن نقشه خویش پیروز نخواهند شد./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات