۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۵۹۳۰۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسا:

دعای عرفه دایرة‌المعارف معرفت و کلید تقرب الهی است

دعای عرفه دایرة‌المعارف معرفت و کلید تقرب الهی است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اهتمام نسبت به آیین و آداب روز عرفه، گفت: دعای پرفیض عرفه دایرة‌المعارف معرفت و کلید تقرب الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت نهم ذی‌الحجه، روز عرفه، بر اهتمام نسبت به ادعیه و آداب این‌ روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نباید ویروس کرونا ما را از فیض این ‌روز بزرگ محروم کند، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از فیوضات روز عرفه الزاماً نباید در قالب تجمع صورت گیرد؛ بلکه می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی اقدام به قرائت دعای این‌ روز و انجام سایر اعمال آن کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نگاه ویژه و تأکیدات اهل‌بیت (ع) بر اعمال این روز، اظهار کرد: در این روز با قرائت دعای عرفه، به درگاه الهی توبه و استغفار کرده و عزم می‌کنیم تا از این پس از معاصی دوری کنیم.

وی با بیان اینکه دعای پرفیض عرفه دایرة‌المعارف معرفت و کلید تقرب الهی است، خاطرنشان کرد: پیام مهم روز عرفه دوری از گناه و اهتمام به استغفار و دعا است تا از قِبَل آن بتوانیم دل و جان خود را مصفا کرده و به حق تعالی نزدیک‌تر شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت دعا و استغفار در رفع بلایا و گرفتاری‌های بشر و جامعه ازجمله گرفتاری کرونا، اظهار کرد: باید بدانیم و بفهمیم همه گرفتاری‌های ما از کجاست.

وی ادامه داد: در آموزه‌های دینی داریم که «ألا إنَّ داءَکمُ الذُّنوبُ و دَواءَکمُ الاستِغفارُ»؛ یعنی بدانید که درد شما گناهان است و دارویتان استغفار و ما باید باور کنیم که واقعاً داروی دردهای ما استغفار است و عرفه روز مناسبی برای استغفار و توبه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «اِدفَعوا اَبوابَ البَلاءِ بِالاِستِغفار» و تأکید می‌کنند درهای بلا و گرفتار را با استغفار، به روی خود ببندید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: بلاها و خطراتی که در زندگی تهدیدمان می‌کند یا اگر گرفتاری‌هایی دارد می‌آید یا آمده، می‌توانیم با استغفار آن‌ها را برطرف کنیم و بر اساس آموزه‌های دینی «مَنْ کثُرَتْ هُمُومُهُ فَعَلَیْهِ بِالاسْتِغْفَار»؛ یعنی حتی با گنج استغفار، غم و غصه و افسردگی‌ها درمان‌پذیر است که روز عرفه موعد ویژه و مناسبی برای این مهم است؛ ازاین‌رو باید قدر آن را بدانیم./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات