۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۵۹۳۱۲
نماینده ولی فقیه در استان کرمان خبر داد؛

برگزاری مراسم دعای عرفه در فضای باز و با رعایت ضوابط بهداشتی

برگزاری مراسم دعای عرفه در فضای باز و با رعایت ضوابط بهداشتی
امام جمعه کرمان از برگزاری دعای عرفه در کرمان در فضای باز و با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: از برگزاری این آیین در فضاهای بسته جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان صبح پنجشنبه در جلسه بررسی برگزاری یا عدم برگزاری مراسم دعای عرفه ضمن قرائت مصوبه شورای تأمین استان بیان داشت همه ما مسئولان استانی و کشوری مسلمان هستیم و اعتقاداتی داریم، گاهی بر اساس ضرورت‌های اجتماعی، درمانی و بهداشتی طبق نظر متخصصان باید عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کرمان هیچ بحث و مسئله‌ای در خصوص مصوبات ستاد کرونا در بین مسئولان استانی وجود نداشت مثلاً در مراسم برگزاری نماز جمعه نظر علوم پزشکی را به عنوان مرجع و معیار قرار دادیم و بر اساس آن عمل کردیم (البته گاهی ائمه جمعه برخی شهرستان‌ها و یا فرمانداران گله و مخالفتی داشتند که قانعشان کردیم) لذا هیچ مشکلی تا این لحظه در استان وجود نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که مراسم محرم و صفر با رعایت ضوابط با شکوه برگزار شود که این موضوع دو مرتبه به صورت رسمی و چند بار به طور غیر رسمی اعلام شد همچنین در خصوص برگزاری دعای عرفه، نماز عید قربان و عید فطر هم تعمیم داده شده و استان کرمان تابع نظر ستاد کرونای کشور است.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: رئیس جمهور اعلام کرد مراسم روز عرفه برگزار شود اما صحبتی مبنی بر اینکه این مراسم در مناطق سفید، قرمز یا زرد برگزار شود به میان نیامده ضمن اینکه از ابتدای هفته هیئت‌های مذهبی با محوریت سازمان تبلیغات سعی کرده اند از مراکز رسمی برای برگزاری دعای عرفه مجوز بگیرند و بر این اساس برنامه ریزی و اطلاع رسانی شد.

وی در خصوص نامه عصر روز گذشته مبنی بر برگزار نشدن مراسم در مناطق قرمز، زرد و نارنجی، گفت: رئیس جمهور طبق نظرات کارشناسی نظر خود را اعلام کرده است لذا معتقدم پس از دریافت نامه بلافاصله باید جلسه اضطراری میدانی در استان برگزار می‌شد و متولیان مربوطه در این جلسه حضور پیدا می‌کردند.

در پایان این جلسه با تماس تلفنی با محمد جواد فدای استاندار کرمان و نظر جمع حاضر مصوب شد مراسم دعای عرفه در سطح استان کرمان تنها در فضای باز و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود اما از برگزاری مراسم در فضاهای بسته جلوگیری خواهد شد./1399/د102/ب1

ارسال نظرات