۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۶۵۹۳۵۶
مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی مطرح کرد؛

برنامه های صداوسیمای خراسان رضوی در دهه امامت و ولایت

برنامه های صداوسیمای خراسان رضوی در دهه امامت و ولایت
نصرپور ویژه برنامه های برنامه های صداوسیمای خراسان رضوی برای دهه ولایت وامامت را تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: این مرکز با توجه به اهمیت این دهه برنامه های متنوع، شاد و جذابی با هدف تبیین اهمیت جایگاه امامت و ولایت در آموزه های شیعی و ایجاد بستری شاد و بانشاط و امیدبخش در شرایط سخت جامعه امروز به ویژه برای نسل جوان تدارک دیده است.

وی گفت مراسم « دعای عرفه » به مدت 180 دقیقه از سیما، صدا، رادیوسراسری زیارت و شبکه قرآن به صورت زنده از حرم مطهر رضوی ساعت 16:30تا19:30 به تهیه کننده علی محمد کاظمیان پور، تهیه و پخش خواهد شد. همچنین ویژه برنامه جذاب و شاد "عیدانه" در 3 قسمت 90 دقیقه ای با بخش های متنوعی همچون موسیقی، مسابقه، خاطرات زائران با حضور مهمانان ویژه در ایام عید قربان و عید غدیر به تهیه کنندگی عباس غلام پورو کارگردانی رضا سالار تولید و پخش می شود.

محسن نصرپور با اشاره به ایام دهه امامت و ولایت گفت با هدف تکریم شعائر دینی و تبیین جایگاه ائمه معصومین ویژه برنامه "عید ولایت " در 10 برنامه 60 دقیقه ای به تهیه کنندگی محمدرضا خیابانی تنها تولید و پخش می شود.

وی در ادامه گفت برنامه "شکوه ولایت "در 10 قسمت 60 دقیقه ای به منظور پوشش ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی به صورت زنده به تهیه کنندگی عبدالرزاق رمضانژاد مهمان مخاطبان سیمای استانی خواهد بود. علاوه بر این در برنامه های روتین مرکز ویژه برنامه های با  موضوع امامت و ولایت نظیر « صبح خراسانی » به تهیه کنندگی محسن وکیلی اسفندیاری ،"شب شرقی" به تهیه کنندگی سید حسین خدادادیان حسینی و موضوع "باز خوانی تاریخ اسلام "در برنامه "تا آسمان"  به تهیه کنندگی محمد علی صادقی در 10 قسمت و همچنین "گزارش "5 به تهیه کنندگی آرش رهبر با رویکرد مباحث بهداشتی در ایام دهه ولایت تولید و پخش خواهد شد.

نصرپور در ادامه به برنامه های صدای خراسان رضوی نیز اشاره کرد: در  روز عید سعید قربان ویژه برنامه "جشن بندگی" با هدف ترویج فرهنگ بندگی و ولایی در فضایی شاد با ساختاری ترکیبی و متنوع همچون گزارش از سطح شهر، کارشناسی، روایت و حکایت و موسیقی های شاد در ایام دهه ولایت هر روز از ساعت 18 تولید و پخش خواهد شد. به گفته وی برنامه "پرس و جو" نیز  به مدت 45 دقیقه با موضوع رعایت اصول بهداشتی در خصوص قربانی کردن با توجه به واگیری بیماری کرونا آماده پخش شده است.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به برنامه های "صدای زائر" و "دهکده" گفت این دو برنامه برای ارتباط زنده با حرم مطهر و اطلاع رسانی از عملکرد نهادهای مرتبط به بیان آداب و رسوم روستاییان استان در دهه ولایت می پردازد. وی همچنین افزود: در روز عید سعید غدیر ویژه برنامه"عید ولایت" به مدت 120 دقیقه در ساختار کلامی و با رویکرد القای شادی و نشاط به تبیین فلسفه این روزمی پردازد گزارش های مردمی ازسطح شهر و حرم مطهر زینت بخش این برنامه خواهد بود.

وی افزود: برنامه "شباهنگام" نیز به مدت 50 دقیقه به بررسی واقعه غدیر خم و بیان فلسفه سیاسی آن. "صدای زائر" به مدت 50 دقیقه به صورت زنده هر روز ضمن ارتباط با حرم مطهر و پخش گزارش های مردمی به اطلاع رسانی از برنامه های نهادها و ارگان های مختلف شهری در این ایام فضایی شادی و با معنویت را برای شنوندگان فراهم می آورد. برنامه "بالا خیابون پایین خیابون" در دهه ولایت هر روز به مدت 45 دقیقه با بخش های متنوع در قالب طنز و نمایش های کوتاه و ارائه گزارش های مردمی اوقاتی شاد و مفرح رابرای مخاطبانش فراهم می آورد.

محسن نصرپور همچنین با اشاره به ویژه برنامه های رادیوسراسری زیارت گفت این این رادیو به منظور انعکاس جشن ها و کمک های مومنانه دهه ولایت، ترویج فرهنگ رضوی، فرهنگ سازی اطعام روز عید غدیر و سایر فعالیتهای عام المنفعه برای مشتاقان زیارت 5000 دقیقه برنامه تولیدی وتامینی تدارک دیده است.

وی گفت: "نجواي عارفان" عنوان ویژه برنامه زنده ای است که در روز عرفه از استودیوی امام رضا علیه السلام در حرم مطهر پخش خواهد شد. این برنامه که با هدف آشنايي مخاطبان با آداب و فلسفه روز عرفه، وجه تسميه این روز، اعمال روز عرفه و دعوت به انجام اعمال این روز، آشنايي مخاطبان با اعمال غير حجاج در روز عرفه از ساعت ١٦:٣٠ تا ٢٠:٣٠ به مدت 240 دقیقه به تهیه کنندگی امیررضا رئوف تولید پخش خواهد شد.

نصرپور خاطرنشان کرد: برنامه"عید بندگی" نیز عنوان ويژه برنامه دیگری است از رادیو سراسری زیارت که ازبخش های مختلف و متنوعی همچون  گزارش های شاد از سطح شهر، نمايش، كلام بزرگان، لحظه ارادت، سخن كارشناسان درباره موضوع عید قربان، قرائت قرآن، پخش زنده اذان از حرم مطهر، ادعيه، مداحي وسرود، بخش ويژه امام زمان عجل ا... تشکیل شده است. این برنامه تلاش دارد تا با ارائه تاريخچه قرباني و قرباني كردن در اسلام و سایر ادیان آسمانی، به معرفي چرايي عيد قربان و جايگاه آن در اسلام پرداخته و بر آن اساس از  تلاش برای سربلندي از آزمون هاي الهي و تبیین نمونه ها و مصادیق امروزی سخن گوید."عيد ولايت" نیز عنوان ویژه برنامه زنده دیگری ایست از گروه زیارت و فرهنگ رضوی  که تلاش می کند تابا بيان واقعة غدير و فلسفة اين روز،  غدير از نگاه ائمه معصومین بویژه امام علي(ع) و امام رضا(ع) را تشریح کند. همچنین "عيد ولايت" می کوشد با پخش اعمال روز عيد غدير به دهة ولايت پرداخته  و جایگاه غدير را در آيات و احاديث پررنگ تر کرده و فضايل این روز و وظايف مومنان در عيد غدير را تبیین کند. "عيد ولايت" بمدت 180 دقیقه در روز عید غدیر خم  و از ساعت ١٠ تا ١٣  به تهیه کنندگی امیررضا رئوف تهیه وپخش می شود.

نصرپور در ادامه گفت: سایر برنامه های رادیو سراسری زیارت رویکردی متناسب با دهه ولایت گرفته که اهم آن عبارتست از: مناي دل، پيشواي هدايت، سقاخانه، صبح زيارت، صحن زندگي، پرسش. اين روزها، خورشيد هدايت، دريا در غدير، جام ولا، نغمه عشق،  آينه حقيقت، منشور امير، راه نام، عقيق، راه رستگاران، طريقت، غديريه  و عیدانه.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی با ذکر اهمیت ایام دهه ولایت برای مخاطبین برون مرزی، گفت: رادیو دری صداوسیمای خراسان رضوی برنامه "کافه صبح" با رویکرد محوریت قربان نماد ولایت و غدیر جامعه پویا به تهیه کنندگی محمد عارف حسینی در 7 قسمت به مدت 315 دقیقه  برنامه "زنده باد زندگی" با رویکرد اعیاد قربان و غدیر به تهیه کنندگی علی عطایی و وحیده حسینیان در 7 قسمت به مدت 315 دقیقه "روی موج جوانی" به تهیه کنندگی قاسم موحد در 7 قسمت به مدت 315 دقیقه رابه صورت زنده و برنامه های انیس تنهایی، ترنم باران، نمایش هفته، داستان تمثیلی با رویکرد ولایت را به تهیه کنندگی مریم شاهین راد، هانیه بذرافشان و طیبه صفری را برای مخاطبان رادیودری خود پیش بینی کرده است.

وی ابراز کرد: رادیو تاجیکی نیز با تولید و پخش ویژه برنامه "جهاد نفس" ویژه عید قربان به مدت 15 دقیقه به تهیه کنندگی مجید حاتم زاده و همچنین برنامه "وصی رسول الله (ص)" ویژه عید غدیر به مدت 15 دقیقه دهه امامت و ولایت را گرامی خواهد داشت.

محسن نصرپور گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی و مخاطبان آن و همچنین ضریب نفوذ آن، معاونت فضای مجازی صدا و سیمای خراسان رضوی در دهه ولایت اقدام به تولید و انتشار بیش از 300 متن، خبر و گزارش و تولید 20 عکس نوشت و پوستر، 8 اینفوگرافی 6 گیف، 6 استیکر 2 مستند مصاحبه محور، 5 پادکست، 1 نماهنگ و بازتولید 20 ویدیوی کوتاه خواهد کرد و در ادامه گفت واحد شعر و موسیقی مرکز نیز به مناسبت عید غدیر قطعه ای پاپ با نام علی ای نور پیامبر به خوانندگی علیرضا خوش روی و آهنگسازی و تنظیم کنندگی مجید صانعی با شعری از حمید بیات را برای مخاطبان خودآماده پخش کرده است./864/د102/ف

امیر خاکراه
ارسال نظرات