۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۵۹۳۹۵
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

فرهنگ نذر سلامت در ماه محرم نهادینه شود

فرهنگ نذر سلامت در ماه محرم نهادینه شود
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با تاکید بر ایجاد و ترویج فرهنگ نذر سلامت در ماه محرم، گفت: مبلغان، ماه محرم را به فرصتی برای فرهنگ سازی نذر سلامت تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده صبح امروز در نشست ستاد برگزاری مراسم محرم الحرام 1442 با تاکید بر ساماندهی مراسم عزاداری‌ها و نظارت دقیق بر مراسم عزاداری در روزهای آخر دهه اول محرم اظهار کرد: باید از برگزاری مراسم عزاداری به صورت تجمع خودداری کرد و این مراسم در مکان های مختلف و با تراکم جمعیت کمتری برگزار شود.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، نذورات مردمی باید به سمت حوزه سلامت هدایت شود و از افراد بخواهیم به جای طبخ و توزیع غذای نذری، اقدام به خرید و توزیع ماسک و مواد شوینده کنند.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر ایجاد و ترویج فرهنگ نذر برای سلامت جامعه افزود: مبلغان در ماه محرم باید بر روی این مسئله مهم تاکید داشته باشند و نذورات را به سمت و سوی حوزه سلامت سوق دهند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: در شرایط کنونی شیوع بیماری کووید 19، مردم می‌توانند نذورات خود را به بیمارستان‌ها و در حوزه سلامت، هزینه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان داشت: تمامی نهادها و دستگاه‌های ذیربط به ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، کمک کنند تا نذروات مردم در دهه اول محرم، به حوزه سلامت تعلق یابد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ نذر سلامت در جامعه نهادینه شود گفت: باید با فرهنگ‌سازی و همراهی مردم؛ نذروات به این حوزه مهم اختصاص یابد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: با برنامه ریزی و همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان، نذورات مردم برای کمک به بیماران کرونایی جمع آوری شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با تاکید بر اینکه ایجاد نذر سلامت، در حوزه‌های دیگر نیز تاثیرگذار است، گفت: مجموعه های فرهنگی دینی به خوبی قادرند بر بازار، ورزشگاه‌ها، سینماها و ... اثرات مثبت داشته باشند.

وی ماه محرم را بهترین زمان برای فرهنگ سازی خواند و گفت: در چنین شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی تریبون ها تعطیل شده است باید از ظرفیت و فرصت طلایی محرم در راستای فرهنگ سازی بهره لازم را ببریم و ماه محرم را به فرصتی برای فرهنگ سازی نذر سلامت تبدیل کنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
مال حرام مانع شنیدن سخنان حق است
0
0