۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۵۹۴۱۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اهتمام به امربه‌معروف مهم‌ترین راهکار مراقبت از سرمایه‌های دینی است

اهتمام به امربه‌معروف مهم‌ترین راهکار مراقبت از سرمایه‌های دینی است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید مراقب باشیم دشمن سرمایه‌های دینی را از ما نگیرد که یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مراقبت نیز اهتمام نسبت به امربه‌معروف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به برنامه‌ریزی ویژه دشمنان برای دو جامعه هدف جوانان و بانوان، اظهار کرد: دشمن دو گروه جوانان و بانوان را قصد دارد به‌صورت ویژه مورد تهاجم قرار بدهد.

وی افزود: نهال جوانان و نوجوانان در حال رشد و شکل‌گیری است و اگر باغبان فرد ماهر و درستکاری باشد می‌تواند آنها را به بهترین وجه ممکن رشد دهد؛ اما اگر غیر از این باشد از مسیر منحرف شده و در کوتاه‌ترین زمان گرفتار خزان می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: زنان جامعه نیز با روحیه لطیف و باورهای زلالی که دارند وقتی در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار می‌گیرند در معرض خطر قرار گرفته و احساسات آنها بر خردمندی آن‌ها غلبه می‌یابد؛ ازاین‌رو باید به‌صورت ویژه از این دو جامعه هدف دشمن مراقبت کنیم.

وی تصریح کرد: این هشدار به جامعه اسلامی و مسؤولان و دین‌داران دردمند است که مراقب باشید دشمنان سرمایه‌های جامعه دینی را از شما نگیرند و یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مراقبت و محافظت نیز اهتمام نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر است.

رییس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشید دشمنان مهم‌ترین ارکان دین که امربه‌معروف و نهی از منکر است را در عمل تبدیل به موضوعی نکنند که مردم به آنها اهمیت ندهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر نگاه ریشه‌ای و اساسی‌تر به این دو فریضه الهی، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ما بزرگ‌ترین معروف است و دشمن این معروف بزرگ را مورد حمله قرار داده و می‌زند؛ اما ما اکنون گرفتار برخی مصداق‌های ریز شده‌ایم در حالی که اگر ریشه را درست کنیم شاخه‌ها به بار می‌نشیند.

وی اظهار کرد: باید امربه‌معروف و نهی از منکر را ریشه‌ای‌تر و اساسی‌تر ببینیم؛ زیرا اگر بینش جامعه نسبت به معروف و منکر اصلاح شد می‌توانیم جامعه را به سمت صلاح و سلامت رهنمون کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: متأسفانه اکنون احساس مسؤولیت کم و عکس‌العمل در مقابل منکرها کمرنگ شده؛ ازاین‌رو لازم است این احساس مسؤولیت احیا شود.

وی اضافه کرد: راهکار تحقق این مهم ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر است که پشتوانه قانونی دارد؛ اما واقعیت این است که با فعالیت تنها چند نفر در این ستاد نمی‌توان کار چندانی از پیش برد بلکه باید جامعه وارد عرصه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه از ستاد احیا نباید انتظار معجزه داشته باشیم، گفت: قرار است این ستاد درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر برنامه‌ریزی کند؛ به همین دلیل از این ستاد نباید کار میدانی بخواهیم بلکه باید به مردم بباورانیم که این تکلیف، همگانی است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات