۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۵۹۴۳۸
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

برگزاری دوره تابستانی پژوهش ویژه طلاب مدارس علمیه مازندران

برگزاری دوره تابستانی پژوهش ویژه طلاب مدارس علمیه مازندران
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از برگزاری دوره تابستانی پژوهش ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری دوره تابستانی پژوهش ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این دوره به صورت مجازی و از اول مرداد ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این دوره پژوهشی ۵۵ نفر از طلاب مدارس علمیه استان حضور دارند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این دوره پژوهشی به دلیل شیوه ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این دوره یک ماهه، استاد چهار روز در هفته مباحث پژوهشی را در قالب صوت برای استفاده طلاب شرکت کننده در فضای مجازی قرار می‌دهد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که استاد دوره تکلیف و تمرین‌های ارسالی از سوی طلاب را نیز بررسی خواهد کرد، بیان داشت: برای ارزیابی بهتر، طلاب شرکت کننده در این دوره در دو گروه مجازی ساماندهی شدند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب شرکت کننده در این دوره پژوهشی تا پایه هشت تحصیلی هستند، ادامه داد: در پایان این دوره یک ماهه، طلاب باید یک مقاله پژوهشی تدوین و ارائه کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که در پایان دوره از طلاب شرکت کننده آزمون به عمل خواهد  آمد، افزود: از نفرات برگزیده این دوره نیز در پایان تقدیر خواهد شد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده همچنین خاطرنشان کرد: به طلاب شرکت کننده در این دوره پژوهشی یک ماهه گواهینامه‌ای از سوی معاونت پژوهش حوزه علمیه مازندران ارائه خواهد شد.
 
وی، تربیت طلاب توانمند در عرصه پژوهش را از جمله اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد و افزود: با توجه به استعداد‌های پژوهشی مناسبی که در سطح مدارس علمیه وجود دارد، برگزاری این دوره‌ها می‌تواند به شناسایی و ساماندهی این استعداد‌ها منجر شود.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی فرصت مناسبی برای شناسایی این استعداد‌های پژوهشی است، خاطرنشان کرد: پس از شناسایی طلاب مستعد با بهره گیری از ظرفیت اساتید راهنما این طلاب را در مسیر اصلی پژوهش و تحقیق هدایت خواهیم کرد./950/ت310/ب1
ارسال نظرات