۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۵۹۴۴۷
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

افزایش علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه مازندران

افزایش علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه مازندران
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از استقبال علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه مازندران نسبت سال های گذشته خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از افزایش پذیرش طلاب ورودی حوزه علمیه استان خبر داد.

وی به افزایش استقبال علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه در مازندران نسبت سال های گذشته اشاره کرد و افزود: علیرغم شیوع ویروس کرونا و مشکلات به وجود آمده، اما شاهد افزایش استقبال علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه استان برای سال تحصیلی آینده بودیم.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود از آغاز مصاحبه پذیرفته شدگان ورود به حوزه علمیه مازندران از چهارم مرداد در سطح مدارس علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مصاحبه به صورت غیر متمرکز در مدارس علمیه استان آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مصاحبه هر طلبه در همان مدرسه ای که ثبت نام کردند انجام خواهد شد، ادامه داد: دو نفر از اساتید و همچنین یک نفر مشاور از مرکز مشاوره حوزه علمیه استان کار مصاحبه از طلاب را بر عهده دارند.

وی در ادامه افزود: سنجش علمی، اخلاقی، انگیزشی، شخصیت شناسی و همچنین هدف از ورود به حوزه از سوی اساتید مصاحبه کننده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه با بیان این که پس از قبولی در مصاحبه شفاهی، اسامی پذیرفته شدگان به معاونت تهذیب حوزه علمیه استان ارسال خواهد شد، تصریح کرد: در این مرحله طرح میثاق طلبگی برای طلاب پذیرفته شده برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در صورت بازگشت شرایط به وضعیت سفید، دوره میثاق طلبگی به صورت متمرکز برگزار خواهد شد، بیان داشت: در غیر این صورت این دوره به صورت غیر متمرکز در شهریور ماه اجرایی می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که دوره میثاق طلبگی در دو مرحله برگزار می شود، افزود: طلابی که سال گذشته مرحله نخست این دوره را گذرانده و در حال حاضر به عنوان طلبه پایه اول مشغول تحصیل هستند در طرح میثاق دو، از نظر مسائل اخلاقی، تربیتی، احکام و قرآن از سوی مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه استان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت./950/ت310/ب1

ارسال نظرات