۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۴۵۸
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در گفت وگو با رسا:

ملل اسلامی برای اخراج آمریکا از منطقه متحد شوند

ملل اسلامی برای اخراج آمریکا از منطقه متحد شوند
نماینده خبرگان با بیان اینکه دوران سلطه آمریکا بر منطقه تمام شده است،بر لزوم اتحاد جوامع اسلامی در برابر زورگویی‌های استعمارگران و اخراج آمریکا از منطقه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به اشاره به ناکارآمدی دولت عربستان در مدیریت حج و حرمین شریفین گفت: جوامع اسلامی از دولت عربستان توقع دارند که زمینه های برگزاری حج تمتع و امنیت زائران را فراهم کند، اما با بی تدبیری حاکمان سعودی، هر ساله حوادث ناگواری برای زائران بیت الحرام به وجود آمده است؛ همچنین در حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا بسیاری از حجاج ایرانی و غیرایرانی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: باید در همان سال کمیته حقیقت یاب با حضور تمام سران کشورهای اسلامی تشکیل می شد و برخورد حقوقی و بین المللی با دولت عربستان صورت می گرفت؛ اما متأسفانه برخلاف پیگیری‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، این امر تحقق نیافته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دولت عربستان قصد داشت که اجساد فاجعه منا را تحویل کشورهای اسلامی ندهد؛ اما برخورد قاطعانه رهبر انقلاب، دولت عربستان را وادار به عقب نشینی کرد و اجساد شهدای ایرانی تحویل داده شد.

وی بر ضرورت مشارکت سران کشورهای اسلامی در مدیریت موسم حج تأکید کرد و گفت: تمام جوامع اسلامی در موسم حج ذی نفع هستند؛ از این رو باید سران دول اسلامی، حاکمان عربستان را وادار به واگذاری مدیریت حرمین شریفین کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اختلافات و تنش ­های داخلی دولت عربستان، علنی و رسانه ای شده است، بیان کرد: شاهزادگان سعودی برای دستیابی به قدرت درگیر نزاع و اختلاف شده‌اند؛ همچنین عربستان بزرگترین حامی تروریست در منطقه بوده و جنگ یمن را به راه انداخته است؛ از این رو عربستان از اوضاع سیاسی داخلی و خارجی نامناسبی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز، دولت عربستان را غده سرطانی در منطقه دانست و گفت: آل سعود همواره به خواسته های جوامع اسلامی بی تفاوت بوده است و جز آسیب و ضرر برای ملل اسلامی بهره دیگری را به همراه ندارد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب بر لزوم اخراج آمریکا از منطقه افزود: افکار عمومی ملت های اسلامی بدین نتیجه رسیده که دوران سلطه گری آمریکا بر منطقه تمام شده است؛ از این رو باید از طریق رسانه های بین المللی غیر منطقی بودن و ظالمانه بودن حضور آمریکا در منطقه برای جهانیان اطلاع رسانی شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: پارلمان عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکا را در این کشور به تصویب رسانده است؛ بنابراین باید این طرح به عنوان الگوی کشورهای اسلامی دیگر قرار گیرد، تا اینکه حضور نظامی در کشورهای منطقه، غیر قانونی جلوه داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار کرد: کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران از طریق سازمان ملل و دادگاه بین المللی لاهه، اخراج نظامیان آمریکایی از منطقه را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه حضور بیش از نیم قرن آمریکا در منطقه با ظلم و غارت ثروت کشورهای اسلامی همراه بوده است، افزود: ملت‌های اسلامی در برابر ظلم حاکمان خود و دولت های وابسته به آمریکا به قیام برخیزند؛ همچنین جوامع اسلامی با اتحاد و انسجام می‎توانند در برابر زورگویی‎های استعمارگران جهانی ایستادگی کنند تا اینکه عزت، اقتدار و سربلندی به جهان اسلام بازگردد./998/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
با اخراج نظامیان آمریکا موافقم.
0
0