۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۴۹۸
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

ستاد مقابله با کرونا عزاداری محرم را با رعایت اصول بهداشتی پیگیری کند

ستاد مقابله با کرونا عزاداری محرم را با رعایت اصول بهداشتی پیگیری کند
نماینده خبرگان با اشاره به نقش عزاداری محرم در ارتقای ارزش‌های اخلاقی جامعه، بر لزوم برگزاری مراسم‌های عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که مقام معظم رهبری معیار برگزاری عزاداری ماه محرم را نظر ستاد ملی مقابله با کرونا دانستند، اظهار داشت: کارشناسانی که در این ستاد وجود دارند، باید چند نکته را برای قضاوت در خصوص نحوه عزاداری مد نظر داشته باشند؛ یکی از این نکات، میزان اهمیت مسأله عزاداری و تأثیر آن بر اعتقادات و روحیات مردم شریف ایران است.

وی به نقش عزاداری و محبت امام حسین(ع) در سبک زندگی ایرانیان اشاره کرد و گفت: مردم ایران، مردمی ولایتمدار هستند و با عشق و محبت سید و سالار شهیدان خو گرفته اند و عزاداری آن حضرت در ترویج سبک زندگی مؤمنانه و اخلاق اسلامی و انقلابی مردم ایران بیشترین تأثیر را داشته و دارد.

کمرنگ شدن عزاداری کاهش ارزش های اخلاقی در جامعه را به دنبال دارد

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کمرنگ شدن عزاداری می تواند در کاهش ارزش های اخلاقی در جامعه تأثیرگذار باشد و از این جهت، در درجه اول باید به میزان اهمیت این مسأله توجه شود.

وی بر ضرورت تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم تأکید کرد و افزود: برای حفظ سلامتی و بهداشت در سطح جامعه و در راستای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری و ایجاد فاجعه، باید تدابیری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ضمن تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری محرم، اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا با تدابیری می توانند به الگوی مناسبی دست پیدا کنند که در کنار برگزاری شعائر حسینی، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام بپذیرد و هم مردم از عزاداری سید الشهدا(ع) بهره مند شوند و از آسیب های جبران ناپذیر ویروس کرونا جلوگیری شود.

وی با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه بر توان داخلی به عنوان راه علاج تحریم، گفت: کسانی که دچار خود باختگی هستند و خود باوری را از دست داده اند و نسبت به ظرفیت های داخلی دچار غفلت و بعضاً تعمداً بی توجه به این ظرفیت ها هستند، نگاهشان به خارج از کشور معطوف است و می خواهند مشکلات اقتصادی از طریق مذاکره حل شوند.

با مذاکره دشمن یک قدم به جلو آمد

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مذاکره مسیری قدیمی است، تصریح کرد: در پاسخ به این دسته از اشخاص باید با صراحت اعلام کرد که مذاکره مسیری قدیمی است و بارها در کشور ما تجربه شده است و هر بار که خواستیم با مذاکره رضایت خاطر دشمنان را جلب کنیم، نه تنها نتیجه ای نگرفتیم، بلکه دشمن یک قدم به جلو آمد.

وی اشاره به این که مذاکرات نتیجه ای جز خسارت برای کشور نداشته است، افزود: در طول سالیان گذشته در تعاملات خارجی، به خصوص در مسأله انرژی هسته ای، جریان غرب گرا دو مرتبه با اصرار بر مذاکره توافقاتی را با غرب انجام داد و بخشی از صنعت هسته ای را متوقف کرد که طرف خارجی هر دو بار به تعهدات خود پایبند نبود و این مذاکرات، جز خسارت نتیجه ای برای کشور نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، مذاکره مجدد را به معنای آگاهی از نتیجه شکست آن عنوان کرد و اظهار داشت: اگر قرار باشد بار دیگر هم به سمت مذاکره برویم، به این معنا است که آگاهانه و با اطلاع از نتیجه نامطلوب مذاکرات به یک کاری تن داده ایم که نتیجه شکست آن از پیش مشخص است./822/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
روحانیان مبلغ وظیفه دارند راهکارها و اصول تحقق اقتصاد مقاومتی را برای اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین کنند.
2
0