۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۵۹۵۰۲
حجت الاسلام نقدعلی:

عدم باور به توان داخلی، تحریف آشکار حقایق کشور است

عدم باور به توان داخلی، تحریف آشکار حقایق کشور است
نماینده مجلس گفت: چون حقایق تحریف شده در مدیران اجرایی تبدیل به یک باور شده، خیال می‌کنند ما نمی‌توانیم از ظرفیت‌های درون استفاده کنیم و توان تکیه بر داشته‌ها را نداریم.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان، گفت: یکی از مهمترین بخش‌های سخنرانی رهبر معظم انقلاب مسأله اهمیت تکیه به توان داخلی و عبور از مشکلات و تحریم‌ها از طریق تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های کشور بود.

وی در ادامه افزود: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تکیه به توان داخلی کشور و اصلاح رویه‌های مدیریتی، راهکار عبور از رکود اقتصادی، تورم و بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی کشور است، البته این نخستین بار نیست که رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت تکیه بر توان داخلی و استفاده از منابع و ظرفیت‌های کشور تأکید می‌کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: ایشان فرمودند اگر تحریف حقایق از بین برود و شکسته بشود و واقعیت‌ها به صورت آشکار و واقعی به مردم ارائه شود تحریم‌ها نیز شکسته خواهد شد، در همین راستا اتکا به توان داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات و عبور از بحران‌ها است.

حجت الاسلام نقدعلی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از مدیران اجرایی کشور حقایق تحریف شده را باور کرده‌اند، تصریح کرد: چون حقایق تحریف شده در مدیران اجرایی تبدیل به یک باور شده است، خیال می‌کنند ما نمی‌توانیم از ظرفیت‌های درون کشور استفاده کنیم و توان تکیه بر داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور را نخواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: این باور تحریف شده و غلط برخی مسؤولان و مدیران کشور در حالی است که امام علی(ع) می‌فرمایند: کسی که آب و خاک داشته باشد ولی فقیر باشد از رحمت خداوند دور مانده است. کشور ما آب و خاک و منابع و نیروی انسانی و سرمایه‌های بسیاری دارد اما متأسفانه هنوز قشر عظیمی از مردم در فقر و مشکلات اقتصادی به سر می‌برند که باید علت اصلی آن را در سوء مدیریت‌ها و همین مسأله تحریف حقایق جستجو کرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حقایق کشور سرمایه‌های انسانی، استعدادها و ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های مختلفی است که در چهل سال پس از انقلاب اسلامی به آن دست پیدا کرده ایم و این حقایق را اگر با تبلیغات و پروپاگاندای رسانه‌ای تحریف نکنند نه تنها دنیا بلکه خودمان اعم از مردم و مسؤولان به توانایی‌ها و ظرفیت‌های کشور پی خواهیم برد.

جامعه اتکا به ظرفیت‌های درون کشور را باور دارد

حجت الاسلام نقدعلی توجه به ظرفیت‌های داخلی و اتکا به توانمندی‌های درون کشور را از باورهای جامعه توصیف کرد و گفت: باید این باور که در میان مردم به خوبی وجود دارد در میان مدیران کشور نیز شکل بگیرد و اگر این اتکا به داخل محقق شود قطعا تحریم‌ها از بین خواهد رفت و مشکلات بسیاری که با آن مواجه هستیم برطرف خواهد شد و دشمنان نیز با مشاهده پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور دست از تحریم‌ها برخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: باور داشتن توانها و سرمایه‌های داخلی و توجه داشتن به پیشرفت کشور در سال های پس از انقلاب اسلامی آنقدر با ضدتبلیغ‌ها و تحریف‌های رسانه‌ها و هجمه دشمنان مواجه شده است که برخی مدیران باور به توانمندی‌های درون کشور را از دست داده‌اند و توجهی به ظرفیت‌های درون کشور ندارند و اگر این باور تحریف شده اصلاح شود بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد و استفاده دشمن از ابزار تحریم ناکام خواهد ماند./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات