۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۵۹۵۱۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

مشکلات اقتصادی کشور با مذاکره رفع نخواهد شد

مشکلات اقتصادی کشور با مذاکره رفع نخواهد شد
حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که مذاکره با آمریکا به آمال و آرزوی برخی ها در کشور تبدیل شده است، گفت: مشکلات اقتصادی کشور با مذاکره رفع نخواهد شد.

حجت الاسلام بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزارری رسا در مازندران، به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر این که راه علاج مشکلات امروز کشور مذاکره نیست، گفت: توجه به توانمندی های داخلی تنها راه عبور از تحریم ها و مشکلات است.

وی با بیان این که متأسفانه علیرغم بدعهدی های پی در پی مقامات آمریکایی و اروپایی، برخی افراد که بقای خود را در ارتباط با غرب می دانند، همچنان به دنبال مذاکره هستند، افزود: برجام تجربه ای تاریخی برای کسانی است که به غرب اعتماد کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه مذاکره با آمریکا به آمال و آرزوی عده ای خاص در کشور تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی را نمی توان از راه مذاکره با آمریکا و اروپا رفع کرد.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که مسؤولان به جای غرق شدن در رویای مذاکره با آمریکا، به توانمندی های داخلی بیشتر توجه کنند، ادامه داد: متأسفانه مسؤولان بدون توجه به ظرفیت های داخلی هفت سال تنها به فکر مذاکره با طرف های غربی بودند.

وی با اشاره به این که بسیاری از وعده های اقتصادی دولت در حد شعار و حرف باقی مانده است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید در این روزها توان بیشتری برای رفع مشکلات اقتصادی بگذارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بخش مهمی از توان دولت در هفت سال اخیر صرف مذاکره و تعامل با کشورهایی شد که هیچ نفعی برای ملت ایران نداشتند، تصریح کرد: اگر دولتمردان به جای این فرصت سوزی ها، تقویت توان و ظرفیت داخلی را جزء اولویت های خود قرار می دادند، امروز شرایط بسیار بهترین در حوزه اقتصادی داشتیم.

حجت الاسلام بابائیان، آمریکا و اروپا را دشمنان تاریخی ملت ایران معرفی کرد و با بیان این که در میزان دشمنی با ملت بزرگ ایران فرقی میان آمریکا و اروپا وجود ندارد، افزود: اروپایی ها پس از خروج آمریکا از برجام، به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند و امروز گستاخانه ایران اسلامی را تهدید می کنند.

وی با بیان این که کسانی که با وجود تجربه شکست برجام باز هم مذاکره را تنها راه برون رفت کشور از مشکلات داخلی و اقتصادی می دانند، به دنبال سرپوش گذاشتن بر نقاط ضعف و عملکرد بد خود در طول سال های اخیر هستند، گفت: امروز کشور برای عبور از این شرایط نیازمند تفکر انقلابی در سطوح مدیریتی کشور و رویکرد جهادی برای پیشبرد امور است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم بر ضرورت تعامل بیشتر دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرد و افزود: دولت و مجلس باید توجه به معیشت مردم، کاهش تورم و بازگشت ثبات به اقتصاد کشور را جزء اولویت های خود قرار دهند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات