۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۵۹۵۱۵
یادداشت؛

از اربابانِ «تحریم» تا مزدورانِ «تحریف»

از اربابانِ «تحریم» تا مزدورانِ «تحریف»
مهمترین هدف جنگ روانی این است که با تحریف نظام‌مند حقیقت، مردم ایران را از انقلاب و نظام اسلامی ناامید و روحیه مقاومت و ایستادگی را در آنها تضعیف کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بابک نگهداری رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: «به موازات تحریم، یک جریان تحریف هم وجود دارد. تحریف حقایق و واژگون نشان دادن واقعیات... هدف تحریف دو کار است؛ یکی ضربه به روحیه مردم، دیگری آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم.» 

بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان پیرامون دوگانه «تحریف» و «تحریم» را می توان چکیده نقشه دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی در 42 سال گذشته دانست. در طی همه این سالها، جنگ و تحریم گسترده دشمنان علیه انقلاب اسلامی همواره با سویه ای از جنگ روانی نیز همراه بوده است. مهمترین هدف این جنگ روانی از همان آغاز انقلاب تاکنون این بوده است که با تحریف نظام مند حقیقت، مردم ایران را از انقلاب و نظام اسلامی ناامید و روحیه مقاومت و ایستادگی را در آنها تضعیف کند.

مهمترین حربه دشمنان برای القاء این هجمه های روانی، رسانه‌های گسترده بین‌المللی و البته برخی مروجین داخلی بوده اند. امروزه و در دنیایی که با روابط اجتماعی پیچیده تر و ترفندهای رسانه ای حرفه ای تری روبرو هستیم، تحریف حقیقت نیز ابعاد جدیدتری به خود گرفته است.  

در این روزها، علاوه بر ویروس منحوس کرونا با ویروس منحوس «تیرانا» نیز روبروییم- همان مزدورانِ فضای مجازی که هر روز صبح در پایتخت آلبانی پشت رایانه هایشان می نشینند و شبکه های اجتماعی را با لشکری از دروغ ها و تحریف ها مورد حمله قرار می دهند- ویروسی که اگر چه مدتها است در دنیای حقیقی ریشه کن شده است اما تعداد معدودی از آنها به حیات گلخانه ای خود در دنیای مجازی ادامه می دهند تا آنهنگام که در «نیمروزی» دیگر به اسلاف خیانتکارشان بپیوندند.  

مزدورانِ «تحریف» روی دیگر اربابان «تحریمِ» اند. آنهایی که در سخت ترین لحظات زندگی مردم کشورشان، به منادیانِ اسارت و بردگی تبدیل شده اند. آن هایی که در قالب وکیل مدافع شیطان، ظلم بزرگِ دشمن را به عنوان تنها حقیقت موجود نادیده می گیرند و با انواع بازی های زبانی بدنبال تغییر جایگاه شاکی و متهم اند. آنهایی که قربانی را سرزنش می کنند و بدنبال راهکاری برای تبرئه متجاوز می گردند. آنهایی که مظلوم را برای ایستادگی در مقابل ظلم و ظالم نکوهش می کنند.  

مهمترین ترفند این مزدورانِ تحریف، تکرار بی پایان دروغ است. بر این باورند که با تکرار فراوان یک دروغ می توان آن را به حقیقت تبدیل کرد. آنقدر در گوش مردم از فواید تسلیم و حقارت می گویند، تا کمتر کسی جرات دفاع از حقیقت داشته باشد. آنقدر از تسلیم و تحقیر به عنوان تدبیری عقلانی دم می زنند تا طرفداران ایستادگی و ظلم ستیزی را از ترس اتهامِ جمود و تحجر، ساکت و خانه نشین سازند.  

اما برای ملتی که تمام امامانش شهیدان راه حقیقتند، از تکرار دروغ نمی توان حقیقت ساخت. از حیات جاودانه عاشورا آموخته ایم که تنها راه مقابله با تحریف حقیقت، پایمردی بر حقیقت است./841/د102/ق

ارسال نظرات