۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۵۹۵۲۵
دبیر جامعه روحانیت کاشان تشریح کرد؛

توصیه های قرآنی برای ازدواج بهتر

توصیه های قرآنی برای ازدواج بهتر
حجت الاسلام شاه فضل ازدواج را ابزاری برای کامل شدن و بالغ شدن انسان دانست و گفت: پدر و مادر همینکه متوجه شدند فرزندشان در شرایط ازدواج قرار گرفته باید اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در تفسیر آیه ۳۲ سوره نور که در مسجد امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد، گفت: موضوع این آیه در رابطه با ازدواج است.

وی افزود: مخاطب این آیه پدران و مادران هستند، در این آیه خداوند خطاب به آن‌ها دستور می‌دهد شرایط ازدواج را پسران و دختران خود را فراهم کنند، چرا که پدر و مادر بزرگترین حامی دختر و پسر در امر ازدواج هستند.

حجت الاسلام شاه فضل به ازدواج به سبک قرآن و از نگاه قرآن اشاره کرد و گفت: در ازدواج به سبک قرآنی پدر و مادر مقدمات ازدواج فرزند خود را باید فراهم کنند.

دبیر جامعه روحانیت گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید، دختر و پسر که به سن ازدواج رسیدند، شرایط ازدواج را برای آن‌ها فراهم کنید و این در حالی است که برخی کارشناسان معتقد هستند هر انسانی قصد ازدواج دارد باید به بلوغ ازدواج رسیده باشد.

حجت الاسلام شاه قضل ادامه داد: این در حالی است که اسلام می‌فرماید ازدواج کنید تا به بلوغ برسید نه اینکه صبر کنید بعد از اینکه به بلوغ رسیدید ازدواج کنید.

وی افزود: کسی که صبر کند تا به بلوغ اقتصادی و فکری و اجتماعی و روانی برسد و سپس ازدواج کند ممکن از سن ازدواج خارج شود در حالیکه اسلام می‌فرماید ازدواج کنید تا به بلوغ برسید.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: کسی که در سن کم ازدواج می‌کند نسبت به کسی که در سن بالا ازدواج می‌کند از پختگی و تجربه بیشتری برخوردار است، بنابراین انسان در مقطعی از عمر خود به ازدواج نیاز دارد که اگر ازدواج نکند و از این مقطع عبور کند نیاز او نیز به ازدواج کاهش خواهد داشت.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: اگر انسان به هنگام ازدواج کند رشد و پیشرفت خوبی در زندگی خواهد داشت، از این رو انسان در یک مقطعی نیاز به نشاط و درس و ازدواج و کار دارد و چنانچه فصل نشاط و درس و ازدواج و کار گذشته باشد، دیگر آن کارآیی لازم را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در موضوع بلوغ و بالغ شدن انسان قرآن می‌فرماید، «حَتَّى إِذَا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَبَلَغَ أَرْبَعِینَ سَنَةً» رشد شخصیتی انسان تا ۴۰ سالگی است  و بعد از آن رشدی نخواهد داشت.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: اسلام می‌فرماید منتظر نباشید به بلوغ برسید و سپس ازدواج کنید، بلکه در هر مرحله‌ای که نیاز به ازدواج داشتید باید ازدواج کنید و بلوغ نیز در کنار آن محقق خواهد شد.

وی ازدواج را ابزاری برای کامل شدن و بالغ شدن انسان دانست و افزود: پدر و مادر همینکه متوجه شدند فرزندشان در شرایط ازدواج قرار گرفته است باید شرایط ازدواج را برای آن‌ها فراهم کنند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: امروز برخی از پدران و مادران که فرزندان آن‌ها در شرایط ازدواج قرار دارند به بهانه شرایط بد اقتصادی از ازدواج فرزندان خود طفره می‌روند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی همیشه وجود داشته و خواهد داشت، اما اسلام می‌فرماید برای ازدواج توکل و اعتماد به خدا و فضل خدا داشته باشید.

دبیر جامعه روحانیت گفت: دختر و پسر اگر برای ازدواج بهانه اقتصادی را مطرح کنند در روایت است که این افراد به خداوند بی اعتماد هستند و خداوند نیز آنها را یاری نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ازدواج انگیزه را برای کسب درآمد زیاد خواهد کرد، افرود: فضل خدا حساب و کتاب ندارد، اما عدل خدا حساب و کتاب دارد و هنر این است که انسان در عین اینکه ثروتمند است به فضل خدا متکی باشد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
ممنون از راهنمایی های کامل و ارزنده تون موفق باشید
0
0