۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۵۹۶۱۴
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی کمک های مؤمنانه

ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی کمک های مؤمنانه
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بهترین کار برای انجام رزمایش کمک مؤمنانه دایر کردن یک دبیرخانه دائمی و تخصصی در این امر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی آغاز مرحله دوم کمک های مومنانه مردم استان همدان اظهار داشت: در بخش اول رزمایش کمک مومنانه به عینه شاهد موازی کاری برخی از نهادها در همدان بودیم که این امر کیفیت خدمات رسانی را کاهش داده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: ولی با وجود این موازی کاری ها، قصد و نیت همه امداد و کمک رسانی به اقشار کم درآمد جامعه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برای اینکه دوباره در امر کمک مومنانه دچار موازی کاری نشویم، نیازمند یک مدیریت واحد در این رزمایش هستیم.

امام جمعه همدان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به نظر می رسد بهترین کار برای انجام رزمایش کمک مومنانه دایر کردن یک دبیرخانه دائمی و تخصصی در این امر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان ساخت: از همه افراد حقیقی و حقوقی که توانایی حضور در این حوزه را دارند دعوت می کنیم که جزئی از اعضای این دبیرخانه و قرارگاه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بیان کرد: علت اینکه تاکید بر دائمی بودن دبیرخانه مذکور داریم این است که احتمال دارد در سال آینده با چنین موارد خاص و ویژه ای روبرو باشیم، اگر این دبیرخانه فعال باشد کارها بهتر انجام می گیرد.

این استاد حوزوی گفت: یکی از وظایف مهم این دبیرخانه، شناسایی اولویت‌ها و جهت دادن منابع به سمت رفع این مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: در بحث کرونا هر قشر و صنفی به نوعی آسیب دید لذا باید گفت که همه مردمی که از این ویروس آسیب دیده اند نیازمند دریافت بسته های غذایی نیستند، بلکه باید مشکلات آنان به صورت تخصصی بررسی شود.

امام جمعه همدان تاکید کرد: از دبیرخانه مذکور درخواست داریم که با تمام نهادهای حمایتی در ارتباط باشند و از پتانسیل های این نهادها در راه کمک و امدادرسانی به جامعه یاری بجویند.

در ادامه این نشست، سردار مظاهر مجیدی؛ فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز به ارائه گزارشی در زمینه رزمایش کمک مومنانه در این استان پرداخت./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات