۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۵۹۶۵۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مداحان و منبری‌ها پایبند تصمیمات ستاد ملی کرونا هستند

مداحان و منبری‌ها پایبند تصمیمات ستاد ملی کرونا هستند
حجت‌الاسلام خادمی گفت: مداحان و منبری‌ها گوش‌ به‌ فرمان مقام معظم رهبری هستند و در اجرای مراسم محرم پایبند تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهند بود.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی در سخنرانی زنده روز عید قربان، بر اینکه معیار برگزاری عزاداری ماه محرم امسال نظر کارشناسان و ستاد ملی کرونا است، اظهار کرد: هیئات مذهبی و فعالان تشکل‌های دینی این فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود در برگزاری مراسم ماه محرم قرار می‌دهند.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی هیئت‌ها در محرم، افزود: هیئات مذهبی خراسان شمالی در حال آمادگی برای برپایی مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت اصول بهداشتی در ماه محرم هستند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه آموزش‌ها و توجیهات لازم به آن‌ها داده شده است و ما اجرای صحیح مجالس محرم بر پایه پروتکل‌های بهداشتی را تضمین می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در روز عید قربان فرمودند: «در برگزاری مراسم محرم معیار همان چیزی است که مسئولین بهداشتی بگویند. بنده مقیدم به این موضوع و از همه مداحان و منبری‌ها می‌خواهم مقید به مسائل و پروتکل‌های بهداشتی باشند»، تأکید کرد: مداحان و منبری‌ها گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری هستند و در اجرای مراسم محرم پایبند تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهند بود.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: پایبندی رهبر انقلاب به مصوبات ستاد کرونا و لغو دیدار با خدمتگزاران جبهه مقابله با کرونا که قرار بوده در روز عید قربان برگزار شود خود گویای این موضوع است که در برگزاری مراسم محرم همه باید مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کنیم.

وی با تأکید بر پایبندی به پروتکل‌ها، خاطرنشان کرد: تعبیر رهبر انقلاب از ویروس کرونا به دشمن حقیر و خطیر و دل‌بستگی‌هایی که از مردم گرفته است ازجمله اینکه یکی از دل‌بستگی‌های آقا دیدار با مردم و گفت‌وشنود با آن‌ها است، این موضوع را گوشزد می‌کند که در راستای مقابله با این ویروس منحوس باید از برخی دل‌بستگی‌ها چشم‌پوشی کنیم؛ اما این به معنای عدم برگزاری مراسم محرم با استفاده از شیوه‌های متناسب و مناسب نیست./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
متدینین و فعالان هیئات مذهبی، در شبهای قدر نشان دادند که نسبت به دیگر اصناف مقید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و لازم است نگاه مسئولان و اعضای ستاد مدیریت کرونا به این جماعت متفاوت باشد.
0
0