۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۵۹۶۷۹
حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی تأکید کرد؛

ضرورت شکل گیری نهضت تبیین علیه جریان تحریف

ضرورت شکل گیری نهضت تبیین علیه جریان تحریف
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین بر ضرورت شکل گیری نهضت تبیین علیه جریان تحریف تأکید کرد و گفت: حوزویان و دانشگاهیان باید با خطر تحریف مقابله کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با استناد به بیانات رهبر انقلاب به تبیین ارتباط تحریف و تحریم با یکدیگر پرداخت و گفت: معظم له در عید سعید قربان فرمودند: اگر تحریف شکست بخورد تحریم حتماً شکست خواهد خورد.

وی افزود: در قرآن کریم چنین بیان‌شده که شیطان از شیوه‌های گوناگون برای انحراف و اعراض مردم از حق استفاده می‌کند تا حاکمیت باطل حق جلوه کند؛ این شیوه‌ها نه‌تنها در قرآن کریم به‌صورت مفصل بیان‌شده بلکه در تاریخ و دوران حیات انبیا و اولیای الهی نیز از سوی شیاطین به کار گرفته و پیاده شده است.

تحریف، تطمیع، تهدید و تحریم 4 ابزار دشمن برای نابودی حق

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با بیان اینکه دشمن با چهار شیوه و روش وارد میدان می‌شود تا از حاکمیت حق جلوگیری کند و باطل را به حاکمیت برساند، اظهار داشت: آن چهار شیوه عبارت از تحریم، تهدید، تطمیع و تحریف است؛ مصادیق تاریخی بسیاری برای هر یک از این شیوه‌ها می‌توان نام برد که نشان می‌دهد مهم‌ترین راهبرد رسیدن شیاطین به اهداف شومشان استفاده از تحریف است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: زمانی که تحریف را با تحریم، تطمیع و تهدید مورد ارزیابی قرار می‌دهیم درمی‌یابیم که تحریف اثربخشی تحریم را تضمین می‌کند.

وی تحریف را همان عملیات و جنگ روانی بیان کرد و ادامه داد: دشمن با استفاده از ابزار تحریم حقایق را وارونه جلوه می‌دهد یعنی زیبایی‌های حق را زشت و زشتی‌های باطن را زیبا نمایش می‌دهد به‌گونه‌ای که با تصرف افکار و اندیشه‌ها بر روح و روان انسان‌ها غلبه پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی گفت: اگر قومی گرفتار تحریف شود دیگر آن قوم نمی‌تواند حقایق را ببیند و دچار غفلت می‌شود قطعاً چنین ملتی راحت می‌تواند گرفتار دام‌های تحریم، تهدید و تطمیع شود.

شکل گیری نهضت تبیین ضامن شکست تحریف است

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: تنها راه نجات از چنین دامی روشنگری است و رهبر انقلاب در سال‌های اخیر بارها پیرامون این مساله مطالبی چون نهضت تبیین و یا بصیرت افزایی را مطرح فرمودند زیرا می‌دانستند روشنگری و بصیرت افزایی تنها راه‌حل غلبه بر تحریف دشمنان است.

وی ادامه داد: برای بصیرت افزایی و نهضت تبیین لازم است یک شبکه روشنگری ایجاد شود، این شبکه عالم، رصدگر، فعال و رسانه‌ای از الزامات عملیات موفق علیه تحریف است تا بتواند به‌صورت هادی، مربی و روشنگر در فضای مجازی و حقیقی به‌صورت های مختلف جمعی و فردی با تحریف مبارزه کند.

حوزویان با خطر تحریف مقابله کنند

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با بیان اینکه اعضای این شبکه روشنگر و هدایتگر را باید دانشگاهیان و حوزویان تشکیل دهند، عنوان کرد: به‌طور طبیعی انتظار است که دانشگاهیان و حوزویان علیه تحریف وارد عمل شوند و اجازه ندهند اهداف تحریف در جامعه محقق شود.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: شبکه‌سازی، توانمندسازی و به‌روزرسانی این شبکه از موضوعات بسیار مهم است و جریان مؤمن انقلابی امروز بیش از گذشته محتاج چنین شبکه‌ای است تا با وحدت در سیاست‌گذاری، وحدت در اصول و وحدت در تعیین اولویت‌ها وارد میدان شود و با یک انسجام انقلابی و تعامل با یکدیگر بتواند این عملیات را علیه جریان تحریف انجام دهد./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات