۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۵۹۶۸۴
امام‌جمعه بیرجند:

عشایر ذخیره‌های فرهنگی و اقتصادی نظام اسلامی هستند

عشایر ذخیره‌های فرهنگی و اقتصادی نظام اسلامی هستند
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر رفع مشکلات و کاستی‌های موجود در بین جامعه عشایری، گفت: عشایر ذخیره‌های فرهنگی و اقتصادی نظام اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار با جمعی از عشایر شهرستان درح، ضمن تبریک میلاد مقدس حضرت امام هادی (ع)، از نقش برجسته و ستودنی عشایر در عرصه تولید و اقتصاد کشور تجلیل کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید مسؤولان نسبت به جامعه عشایری و روستایی احساس مسؤولیت بیشتری داشته باشند، خواستار رفع مشکلات و کاستی‌های موجود در بین جامعه عشایری شد و گفت: عشایر ذخیره‌های فرهنگی و اقتصادی نظام اسلامی بوده و شایسته دریافت خدمات بیشتر و بهتری هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه با اشاره به ضرورت اهتمام نسبت به تولید داخلی و تقویت آن، گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی نسبت به اهمیت مصرف تولید داخلی و عدم وارد کردن کالای خارجی بسیار دقیق، کارگشا و کارآمد برای مدیران متدین و مسؤولان انقلابی که در رأس این امور هستند به شمار می‌رود.

وی با اشاره به شعار سال، اضافه کرد: زمانی که تولید در کشور جریان و جهش داشته باشد به طور قطع زمینه اشتغال برای نیروی فعال کشور فراهم می‌شود و در این هنگام است که تهدید اقتصادی دشمن بی‌نتیجه و بی‌حاصل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه تولید و اشتغال سرنوشت و آینده کشور را روشن و درخشان خواهد کرد، افزود: در این راستا باید مسؤولان طرح‌های اقتصادی زمینه‌ساز جهش تولید را جدی گرفته و آن‌ها را به مرحله عمل برسانند.

وی افزود: از مسؤولان انتظار می‌رود که این طرح‌ها را جدی بگیرند و شعار جهش تولید و اقتصاد مقاومتی تنها حرف نباشد و آن را به مرحله عمل برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه یک ایرانی هیچ وقت نباید به فکر خرید اجناس خارجی باشد، ابراز داشت: بریدن دست قاچاق به کشور زمانی حاصل می‌شود که مسؤولان دولت، اعتقاد و تفکر خود را نسبت به اقتصاد مقاومتی درست کنند و بفهمند که تنها راه نجات کشور از بیکاری و رکود، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: زمانی که قاچاق در کشور صورت بگیرد این موضوع سبب می‌شود کشوری ضعیف داشته باشیم و در این صورت بیکاری در جامعه زیاد شده و مشکلات متعددی گریبان گیر مردم و جامعه می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات