۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۵۹۷۰۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تکیه بر توان داخلی، راه حل علاج تحریم ها است

تکیه بر توان داخلی، راه حل علاج تحریم ها است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: در جنگ اقتصادی امروز تکیه بر توان داخلی راه حل علاج تحریم ها و رونق اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با محوریت وضعیت اقتصادی بیان داشت: دشمن با در پیش گرفتن تحریم ها وارد جنگ اقتصادی می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در جنگ هشت ساله همه به میدان آمدند و حضور اقشار مختلف در کنار مدیریت و روحیه جهادی و انقلابی سبب شکست دشمن شد، افزود: امروز نیز جنگ، جنگ اقتصادی است و حضور همگان ضروری است.

وی با اشاره به تحریم ها و تلاش دشمن برای تضعیف اقتصاد کشور ادامه داد: راه حل علاج تحریم ها تکیه بر ظرفیت های درونی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: باید ظرفیت ها و توانمندی های داخلی را شناسایی و تقویت کنیم و با بهره مندی از توانایی و حضور جوانان در عرصه های اشتغال، تولید و اقتصاد در رونق اقتصادی کشور نقش آفرینی کنیم.

وی اذعان داشت: باید برنامه های اقتصادی فوری، میان مدت و بلند مدت پیش بگیریم و با رونق تولید، زمینه سازی تولید داخلی و جلوگیری از ورود کالای خارجی در رشد اقتصاد و اشتغال زایی گام برداریم.

اشتغال زایی مؤلفه مهم رونق اقتصاد است

نماینده ولی فقیه در لرستان اشتغال زایی را مؤلفه مهم رونق اقتصاد خواند و بیان کرد: در جنگ اقتصادی امروز همه باید با کمک به تولید و اشتغال در مقابل نظام سلطه بایستیم.

وی تأکید کرد: باید ظرفیت های اشتغال و کارخانه های تعطیل شده را مورد بررسی قرار داد و از ظرفیت های کشاورزی، صنعت، دامپروری و دیگر ظرفیت ها استفاده شود.

سوء مدیریت ها از عوامل ضعف اقتصادی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی خدمات شگفت انگیزی ارائه داده است، اظهار داشت: کارگاه ها و کارخانه های فراوانی در استان ها احداث شده است و اگر امروز در زمینه های مختلف ضعیف هستیم به علت سوء تدبیر بوده و اینکه بهره برداری لازم از آنها به عمل نیامده است.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی آنچه لازم بوده انجام داده است ولی ما بهره برداری لازم را نبرده ایم و امروز همه باید با مدیریت صحیح جلوی آسیب ها را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان مؤلفه های چرخه اقتصاد را کارفرمایان، سرمایه گذاران، کارگران، تولید و مردم عنوان کرد و گفت: اگر یکی از این مؤلفه ها ضعیف عمل کند چرخه اقتصادی بیمار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت تولید محصول با کیفیت تأکید کرد و اظهار داشت: با مدیریت و برنامه ریزی باید زمینه تولیدات داخلی با کیفیت فراهم و زیرساخت ها تقویت شود./9451/ت210/ب1

ارسال نظرات